יום שלישי, 13 ביולי 2010

ynet כמו בעולם הגדול: גם בפ"ת חניה חינם להיברידי - רכב

ynet כמו בעולם הגדול: גם בפ"ת חניה חינם להיברידי - רכב

כמו בעולם הגדול: גם בפ"ת חניה חינם להיברידי
בעיריית פתח-תקווה הוחלט כי החל מהיום (ד') תתאפשר חניית רכבי כלאיים בחינם ברחבי העיר, גם בכחול-לבן, "למען איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר בעיר"
רענן בן צור
פורסם: 28.10.09, 11:20


בשורה טובה לבעלי מכוניות כלאיים דוגמת טויוטה פריוס, הונדה סיוויק ואינסייט ודגמים אחדים של לקסוס: מהיום (ד') אתם רשאים לחנות בחינם בכל רחבי העיר פתח-תקווה. העירייה: "אנחנו רוצים לעודד רכישת מכוניות כלאיים למען איכות הסביבה והפחתת זיהום האוויר בעיר".

אתמול התכנסה מועצת עיריית פתח-תקווה לישיבה, בה התקבלה החלטה פה אחד על אפשרות לאשר הצעה של ראש העיר איציק אוחיון, לאפשר לבעלי רכבי כלאיים מכל רחבי הארץ לחנות חינם במקומות המותרים (כולל כחול-לבן) ברחבי העיר. יש לציין כי מהלך דומה בוצע בעבר במספר ערים בעולם, במטרה לתמרץ מכוניות כלאיים, שגם זוכות להנחה או פטור מאגרות רישוי וגודש.


מכונית כלאיים זוכה לחניה חינם בפתח-תקווה

בעירייה אומרים כי קודם לקבלת ההחלטה, ערכה העירייה יום עיון מיוחד לפקחים על מנת שילמדו להבחין בין מכוניות כלאיים לבין כלי רכב רגילים.




בעקבות החלטת מועצת העיר, ניתנה הנחיה לאגף הפיקוח שלא לרשום דו"חות חניה למכוניות כלאיים.

בעירייה אומרים עוד כי על-פי הלשכה המרכזית לססטיסטיקה, בפתח-תקווה יש כלי רכב רבים, וכי הם החליטו לעודד נהגים לרכוש מכוניות כלאיים. "המטרה שלנו לעודד את כל מי שבא לפתח-תקווה עם רכב כלאיים, זאת על מנת להפחית את זיהום האוויר. לעיתים יש זיהום אוויר מעל המותר בעיר. אסור לשכוח שמדי יום מגיעים עשרות אלפי כלי רכב לעיר, ורחוב ז'בוטינסקי עמוס בכלי רכב", אומר דובר העירייה, חזי חקק. עוד אומרים בעירייה כי כחלק מהמאבק נגד זיהום האוויר, רכשה העירייה קטנועים חשמליים, אשר משמשים את הפקחים בעבודתם ברחבי העיר.

למכוניות הכלאיים, כך נראה, הם כבר לא ירשמו דו"ח על חניה ללא תשלום בכחול-לבן.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...