יום שני, 19 ביולי 2010

אז מי צריך לשלם עבור החניה שלנו ?

לעתים קרובות אנחנו שומעים נהגים מתלוננים על הצורך לשלם עבור החניה ברחוב - האם לא מספיקים המיסים שאנחנו משלמים ? טענה זאת נשמעת הגיונית ממבט ראשון אבל כדאי לחשוב עליה פעם נוספת . בשעה שאנחנו חונים אנחנו עושים שימוש בשטח ציבורי של לפחות  20 מטר מרובע במקום מרכזי בעיר שיש לו כפי שאנחנו יודעים ביקוש עצום . על השטח הזה מתחרים עסקים הזקוקים לו כדי לטפל במשלוחים וקבלת סחורה , נותני שירותים כמו מסעדות ובתי קפה וגם אנשים בעלי מוגבלות בניידות שאינם יכולים לחפש מקום חניה מרוחק . 

השטח המבוקש הזה גם דורש טיפול , ניקוי , תיקון חורים ובלאי ובארצות קרות גם ניקוי שלג וקרח. כמו שאנחנו לא מצפים לקבל 20 מטר משרד במגדלי אריאלי ללא תשלום מדוע שנצפה לקבל 20 מטר בשדרות רוטשילד בתל אביב בחינם ? זאת ועוד כמו שכולנו יודעים יש מחסור מתמיד במקומות חניה . כל מי שלמד פרק מבוא לכלכלה יודע שמחסור הוא פועל יוצא של מחיר נמוך מידי למצרך או שירות וכשהמחיר נמוך מידי הפתרון המובנה הוא תור של ממתינים למוצר במקרה שלנו חניה .

מכיוון שהמחיר המבוקש למקום חניה  נמוך מידי (בדרך כלל חינם )נוצר תור של נהגים הממתינים לתורם לחנות  . מחקרים מראים ש- 30% מהתנועה העירונית מורכבת מנהגים הממתינים לפינוי מקום חניה !

אמרו מעתה , תשלום עבור חניה הוא צודק , נכון ויעיל מבחינה כלכלית וחברתית (גם אם הוא מרגיז... )

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...