יום חמישי, 15 ביולי 2010

הרצליה - קהילה - נדחתה ההצעה למתן חניה חינם לתושבי הרצליה

הרצליה - קהילה - נדחתה ההצעה למתן חניה חינם לתושבי הרצליה

קהילה

נדחתה ההצעה למתן חניה חינם לתושבי הרצליה

שרון יונתן 15.07.2010
מציע ההצעה חבר המועצה ירון עולמי: "בערים השכנות לנו כבר מזמן הבינו שהתושב הוא העיקר, ושהארנונה שהוא משלם צריכה לתת לו זכויות והטבות"
מועצת העיר דחתה השבוע את הצעתו של חבר המועצה ירון עולמי להקים ועדה שתבחן את האפשרות למתן חניה חינם לתושבי הרצליה, במערב העיר ובמרכזה על מדרכות עם אבני ספה כחול לבן.

בהצעתו ציין עולמי: "בתחילת השנה כבר הבעתי ביקורת על כך שהמדבקה 'אני מהרצליה', שניתנה בעבר בחינם, עולה כעת 15 שקלים. לצערי הרב, גם מי שקנה את המדבקה לא רואה ממנה יתרונות כה גדולים. במקומות מסוימים היא מאפשרת חניה בהנחה של 50% או כניסה חינם לחניון המרינה. בערים השכנות לנו כבר מזמן הבינו שהתושב הוא העיקר, ושהארנונה שהוא משלם צריכה לתת לו זכויות והטבות. ברעננה תושב העיר זכאי לחניה חינם בכל רחבי העיר, גם בכחול-לבן. ברמה"ש יש הסדרי חניה דומים עם עדיפות תמידית לתושבי העיר, וכן הלאה בשאר ערי השרון".

עולמי גורס כי תושב הרצליה צריך לקבל עדיפות בחניה בעיקר במערב העיר ואזור התעשייה, שם רוב מקומות החניה נתפסים ע"י תושבי חוץ.

"לא יעלה על הדעת שדווקא תושבי העיר שיוצאים לבלות באזור זה ישלמו ממיטב כספם על חניה, אם ימצאו כזאת, למרות שזו העיר שלהם", כתב עולמי והוסיף: "צריך לשקול מתן חניה חינם לתושבי העיר גם במרכז העיר החדש, כדי לעודד הרצלייניים לקנות בהרצליה ולסחור גם במרכז, ולא רק בקניונים שם החניה אמנם חינם, אבל רוב החנויות הן רשתות או בבעלות תושבי חוץ".

עולמי הציע כי אותה ועדה תבחן את ההיבט הציבורי והכלכלי של ההחלטה, תבדוק ותשווה את הנעשה בשאר ערי השרון, ותביא את המלצותיה למועצת העיר בתוך שלושה חודשים.

כאמור, המועצה דחתה הצעה זאת ברוב קולות, כאשר יהונתן יסעור, מ"מ וסגן ראש העירייה מציין: "אם נאפשר חניה חינם לתושבי הרצליה במרכז העיר הם יתפסו מקומות חניה לשעות ארוכות וזה יפגע בסוחרים ובאנשים שעובדים ברחוב. כך הדבר גם לגבי מערב העיר, שם ניתן יתרון לתושבי הרצליה במיוחד בחניון המרינה, בו החניה חינם כנגד הצגת המדבקה. יש מדיניות מוגדרת ואין טעם לדון בה מחדש".

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...