יום חמישי, 22 ביולי 2010

mynet "הפקחים עוברים עבירות תנועה כדי לתת דו"חות" - נגב והערבה

mynet "הפקחים עוברים עבירות תנועה כדי לתת דו"חות" - נגב והערבה

"הפקחים עוברים עבירות תנועה כדי לתת דו"חות"

כך טוען ניר סלומון מנהריה שסיים חופשה באילת עם טעם מר. סלומון טוען עוד שקיבל דו"ח חנייה למרות שהחנה את רכבו כחוק. עיריית אילת: "מוצב תמרור ברורה שהחנייה בתשלום"

עזרא ארבלי

פורסם: 15.07.10, 08:00

"אם היו משקיעים אצלכם בניקיון העיר כפי שמשקיעים ברישום דו"חות חנייה - אילת היתה נראית הרבה יותר טוב". כך אמר בציניות ניר סלומון, תושב נהריה שנפש באילת לפני כמה חודשים, ונתקל במדיניות הנוקשה של הרשות המקומית כלפי אורחיה.

במהלך סוף השבוע בו שהה באילת דאג סלומון להצמיד כרטיס חנייה לשמשת הרכב בכל פעם שחנה במקום חנייה מוסדר (כחול־לבן). לדבריו, במקרה אחד לא החנה את רכבו במקום מוסדר ומסומן, ולכן לא שם כרטיס חנייה.

סלומון טוען כי לא היה במקום שום סימון המצריך כרטיס חנייה, ורכבו לא הפריע לעוברי הדרך. כשחזר למכונית הופתע לגלות דו"ח הכולל ברירת קנס בגובה של 100 שקל על השמשה.

סלומון התקשר למוקד העירוני כדי לברר את פשר הדו"ח. לדבריו, המוקדנית הסבירה שממועדון השיט התקשרו והתלוננו שהרכב מפריע להם בעת כניסה ויציאה. "לא אדם כמוני יוותר בקלות", הוא אומר.

"ניגשתי עם התשובה התמוהה למועדון השיט, וביקשתי לברר את הדברים. במועדון הכחישו כל קשר, ואחת העובדות במקום אף יצאה איתי אל החנייה והצביעה על רכבה, שעמד בסמוך לאוטו שלי, מבלי שהפריע לתנועה ומבלי שנרשם לו דו"ח כלשהו", הוסיף.

סלומון העלה את טענותיו בכתב ושלח מכתב ללשכה המשפטית של העיריה. במכתב הסביר באריכות את עמדתו. בין השאר ציין כי "אני אדם שומר חוק, ולראייה, בימים שלפני וביום שאחרי הדו"ח חניתי עם תווי חנייה". סלומון אף צירף למכתבו את תווי החנייה שרכש.

בהמשך מכתבו הוא כתב כי "באותו מעמד שנרשם לי דו"ח בדקתי ומצאתי שכל המכוניות שעמדו בסמוך לרכבי לא קיבלו דו"ח, דבר תמוה לכשעצמו".

לדבריו, פקחי העיריה רושמים דו"חות בשעות לא סבירות, במקומות שאינם מפריעים לתנועה ולהולכי הרגל, וזה גורם להתמרמרות רבה בקרב האורחים

שעושים בעיר את חופשתם.

"במהלך כל השבת גורמים הפקחים 'החרוצים' של אילת עוגמת נפש לאורחים המגיעים לעיר", המשיך סלומון במכתבו. "הכי מקומם זה שבעת שהפקחים יורדים מרכבם לרשום דו"ח, הם כל כך להוטים למלא את המכסה עד שהם מצפצפים בעצמם על החוקים"

בין היתר, טען הפקחים "מחנים על אדום־לבן או על מעבר חצייה. יש בידיי אפילו תיעוד של החנייה המקוממת של רכב הפקחים, בעת שעמד במקום האסור על פי החוק. לצערי, את חניית רכב הפקחים על מעבר החצייה נבצר ממני לתעד וחבל".

כחודש וחצי לאחר ששלח את המכתב זכה סלומון למענה. רשות החנייה הודיעה כי התובע העירוני החליט לדחות את בקשתו, וכי הוא נדרש לשלם את הדו"ח, או להגיש בקשה להישפט.

סלומון מיהר לשלם את הדו"ח, אבל נותר עם טעם רע בפה מהביקור בעיר. "אני אוהב את אילת, וחבל שאחרי החופשה מה שנותר לי לזכור הוא אטימות ועיר לא נקייה ומלוכלכת. אני מזמין את תושבי אילת ואת ראש העיריה שלה לבקר בנהריה וללמוד איך שומרים על עיר נקייה ומאירת פנים".

מהעיריה נמסר בתגובה: "במקרה הנדון מדובר במקום חנייה מוסדר בו מוצב תמרור ברור המורה כי החנייה היא בתשלום בלבד. לא נמצאה עילה לביטול הדו"ח. יתר טענותיו הועברו לרשות החנייה לבדיקה".

תגובה 1:

עורך דין תעבורה אמר/ה...

חברה שלי קיבלה דו"ח חניה כאשר חנתה ליד סופר-פארם בראשל"צ בשעה עשר בלילה (!). התברר שבתחילת הרח', כמעט ק"מ אחורה, יש תמרור שמורה על כך שתשלום על החניה באזור הוא עד 00:00! על מה ולמה? כמובן שלא היה עם מי לדבר. אם אפשר לעשות קופה ע"ח האזרח הקטן, למה לא?

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...