יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

מכירת חניה בבית משותף - אתר הכותבים Authors.co.il


בעקבות מצוקת החניה בערים הגדולות, בעיקר בתל אביב, החלו באחרונה אנשים רבים למכור את החניות הפרטיות שלהם בבתים. מסתבר כי מכירת חנייה הפכה לעסק משתלם ביותר. אם יודעים איך לנהל נכון את תהליך העסקה, אפשר לסיים אותה ברווח נאה מאד ולברך בכיף על המוגמר. אבל למרות שזה נראה פשוט, מכירת חניה בבית משותף דורשת נוכחות של עורך דין מקרקעין במהלך השלמת העסקה. מדובר בתחום מקרקעין לכל דבר, המצריך ידע נרחב בשלל החוקים והתקנות המצויים בדיני מקרקעין. מאחר ורובנו לא נולדנו עם הידע המשפטי הנדרש, הרי שכדי לעשות את זה נכון נזדקק לשירותיו המקצועיים של עורך דין או שמאי מקרקעין מנוסה.

שלי, שלנו

מאחר ומיקומה ושייכותה של כל חניה וחניה נרשמים בצורה מסודרת על ידי רשם המקרקעין, הרי שבמידה ומי מהדיירים רוצה להעביר את החניה הצמודה לדירתו לדייר אחר, עליו לדאוג שגם הרישום יתוקן בהתאם. לפעולה זו נדרש עורך דין מקרקעין כדי לוודא שהעברת הבעלות תיעשה בצורה הנכונה. כל עורך דין מקרקעין יוכל לוודא האם רישום החניה בבית המשותף מקנה גם זכויות לדיירים להתנגד. בנוסף לכך, עורך דין מקרקעין יוודא האם יש צורך בתשלום מיסים כחוק, עבור מכירת החניה הזו, וייתן לכם תמונה מלאה האם עליכם לשלם מס עבור אותה עסקה.

אמון

עורך דין מקרקעין אמון על הסודות שלנו, בדיוק כמו כל בעל מקצוע אחר. ההבדל הוא כי עורך דין מקרקעין יודע בדיוק כמה כסף יש לנו בהשקעות ובנכסי נדל"ן. על פי חוקי האתיקה, כל עורך דין מקרקעין צריך לשמור את המידע הזה לעצמו ולא לחלוק אותו עם אחרים. במקרה זה, של מכירת חניה בבית משותף, כדאי כי עורך דין מקרקעין ייצג את המוכר בלבד ולא את כל הדיירים בבית.

רק בתוך הבניין

אגב, כדאי שתדעו או עורך דין מקרקעין יאמר לכם כי תוכלו למכור חניה בבית משותף רק לדייר שיש לו דירה בבניין הזה. זאת אחת הסיבות המרכזיות, מדוע צריך במקרה כזה ייעוץ של עורך דין מקרקעין לפני ביצוע העסקה.


אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...