יום ראשון, 17 באוקטובר 2010

היום: מבצע אכיפה ארצי בנושא חניות נכים - משפט ופלילים - חדשות - ערוץ 7

היום: מבצע אכיפה ארצי בנושא חניות נכים - משפט ופלילים - חדשות - ערוץ 7

היום: מבצע אכיפה ארצי בנושא חניות נכים

אגף התנועה של המשטרה יערוך היום (ראשון) מבצע אכיפה לרגל יום המודעות תחת המסר "לא נכה – אל תחנה".

פרסום ראשון: 17/10/10, 06:01
עוזי ברוך

מבצע אכיפה ארצי
מבצע אכיפה ארצי

יובל וגנר

אגף התנועה יערוך היום (ראשון) מבצע אכיפה בכל רחבי הארץ המתמקד בחניה של בלתי מורשים בחניות נכים במסגרת יום המודעות השנתי, שיתקיים זו השנה השניה ברציפות, ביוזמה ובשת"פ עמותת נגישות ישראל.

במשטרת התנועה מציינים כי "תופעת החונים הבלתי מורשים במקומות חניה המסומנים ושמורים לנכים לא הצטמצמה בשנה החולפת ולא ניכרת מגמת ירידה, לפיכך- הנחה ר' אגף התנועה, ניצב אבי בן חמו, על קיום מבצע אכיפה ארצי נוסף בנושא, במסגרת יום המודעות הארצי לחניות נכים".

מטרת המבצע הינה - הגברה והעלאת המודעות לצד יצירת הרתעה נדרשת בקרב ציבור הנהגים לעניין כיבוד חניות נכים, שכן ציבור זה חייב סידורי גישה מיוחדים המותאמים לצרכיו וזמינות החניה מהווה מרכיב קריטי ביכולתו של אדם עם מוגבלות להתנייד באופן עצמאי ומכובד ליעדו. השנה יום המודעות יהיה תחת המסר "לא נכה – אל תחנה"

מהמשטרה נמסר כי במסגרת יום המודעות הארצי לחניות נכים ינקטו פעולות הסברה, וחינוך לצד אכיפה מוגברת וממוקדת, כאשר משטרת התנועה הארצית תמפה תחילה את מקומות החנייה השמורים לנכים במקומות מרכזיים בתחום העירוני והבינעירוני ויחודדו ההנחיות לשוטרים בדבר מיקוד האכיפה בנושא.

בהמשך, כלל יחידות משטרת התנועה הארצית והסיירת הארצית ייכנסו לערים ויפעלו בשת"פ יחידות התנועה המחוזיות לאורך כל היום , בדגש על זיהוי תווי חנייה מזויפים וחנייה של בלתי מורשים בחניות נכים.

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל התייחס לחשיבות המבצע ואמר "יותר מ- 80,000 אנשים בישראל עם מוגבלויות נעזרים בתו חניה לנכה , כאשר עבורם ובני משפחותיהם זמינות חנייה המיועדת ושמורה לנכים הינה קריטית על מנת לנהל חיים נורמאליים ולהגיע ליעדם בזמן. לאנשים אלה אין אפשרות להחנות במקום אחר-רחוק וכשאין חניה האכזבה גדולה ובלתי נסבלת. "אם אינך נכה, פשוט אל תחנה". לצערי, ישנה תופעה מחפירה של זייפני תווים נוסף על אלו "שסתם" בוחרים להחנות בחניית נכה מתוך אנוכיות ונוחיות . ראוי להדגיש כי תו נכה נועד לאנשים עם המוגבלות ותקף לרכב רק כאשר אלה נוכחים ברכב ו/או נעזרים ברכב לניידות ומכאן שאינו נועד לשימוש בני המשפחה בהעדרם! זה הזמן להסברה , הגברת המודעות , אכיפה והתראה ואפילו בחינה להגדלת הקנסות"

באגף התנועה מדגישים כי מדובר במבצע רחב היקף שתכליתו בראש ובראשונה להעלות את המודעות בקרב ציבור הנהגים שחניות נכים נועדו להקל על הנכים להגיע ליעדם ואם תשימו את עצמכם במקומם לרגע אחד - תבינו שלהם ורק להם יש את הזכות להחנות בחניית נכים.


כתוב תגובהשלח לחברהדפסהערוץ 7 ב-twitterהדואר האדום



פתיחת כל התגובותתגובות (0)



פסק דין, תקדין

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...