יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

מקומון,חדשות : הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון

מקומון,חדשות : הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון


נושאים פעילים הצגת רשימה של חברי הפורום חיפוש בפורום עזרה
הרשמה התחברות
פורום רחובות
מקומון,חדשות : פורום רחובות
נושא

נושא: הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון

שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה<< נושא קודם | נושא הבא >>
מיכאל פרי
מנהלים כללים
מנהלים כללים
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 ינואר 03
הודעות: 5879
נשלח בתאריך: 25 יוני 10 בשעה 15:17| IP רשוּם
ציטוט מיכאל פרי

זמן רחובות כתבתו של רונן דמארי. לאן נעלמו מיליון וחצי שקלים? בעיריית רחובות מודים לראשונה, כי ‏לא נפתחה קרן חנייה לטובת הקמת חניון לתושבי הרחובות אייזנברג וגורדון. זאת, למרות שהקבלן הבונה בשכונה מגדלי דירות העביר בזמנו את הסכום לעירייה במסגרת היטלי הפיתוח‏. לעומת זאת, העירייה עמדה בהתחייבויותיה מול הקבלן בכל הקשור לאחוזי בנייה נוספים.
ראש העירייה, רחמים מלול ,מציין במסמך רשמי: "עיריית רחובות לא פתחה חשבון בנק ייעודי נפרד לטובת קרן חניות. הכספים מופקדים ככל יתר כספי קרנות הפיתוח ‏בחשבונות העירייה, וההפרדה בקרנות ‏הינה רישמית בלבד".
מלול מציין מספר חניונים אותם הכשירה העירייה בשנים האחרונות, אולם מדובר בחניונים רגילים ברובם, בעוד שבפרוייקט אמור היה להיבנות חניון תת קרקעי שעלותו גבוהה הרבה יות‏ר. גורם בכיר בעירייה אמר השבוע: "אין לנו מושג מה נעשה עם הכסף הזה. יכול להיות שהוא שימש לתשלום משכורות לעובדים, יכול להיות שכיסו איתו גירעון. אנחנו לא יודעים על קרן שבתוכה נשמר הכסף".
‏אחד השכנים ברחוב אמר השבוע נוכח הדברים: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. העניין הזה מריח לא טוב, ובכל שבוע אנחנו שומעים על משהו חדש. מישהו צריך לתת כאן את הדין על כספי ציבור שפשוט נעלמו. לא יכול להיות ‏דבר כזה שלא מוצאים. כשאני צריך לשלם דו"ח חנייה הופכים את העולם כדי למצוא אותי, וכאן לא יכולים לגלות מה עלה בגורלם של מיליון וח‏צי שקלים?".
‏יו"ר ועד השכונות, עמוס חלפון, המוביל את המאבק נגד הפרויקט, התייחס לנושא: "עירייה הדוגלת בשקיפות הייתה אמורה למסור לתושבים את מלוא האינפורמציה והנתונים שהם ביקשו לקבל לגבי הבינוי במגדלי אייזנברג-גורדון. לצערנו, חרף פניות חוזרות ונשנות בכתב לראש העירייה, לא קיבלו התושבים כל תשובה, ואיש לא השיב על אף אחד מהמכתבים. תחושת הדיירים היא שהעירייה מנסה לטשטש את העובדות והנתונים הנוגעים להערכת השמאי ולמיליונים שהקבלן היה אמור לשלם ככופר חנייה בגין ביטול החניון הציבורי, ואשר עבורו הוא זכה בזכויות עודפות נוספות של 5,000 ‏מ"ר אשר נשארו על כנן חרף ביטול החניון הציבורי. מסתבר, שהחלטות ועדת הערר אשר שירתו את האינטרסים של הקבלן, מולאו במלואם ע"י העירייה, ואילו ההתחייבויות ש‏ל הקבלן ושל העירייה הנוגעים לאינטרסים של הציבור לא מולאו. כבר היום קיימת מצוקת חנייה בלתי אנושית ברחובות אייזנברג-גורדון וכל הסביבה, ועם השלמת המגדלים חיי התושבים יהיו בלתי אפשריים".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הסדרי החנייה הנבנים כיום במסגרת הפרויקט מספקים את תקני החנייה הנדרשים ואף מעבר לכך - בהיתר הבנייה נדרשה חנייה ציבורית, בנוסף לחנייה לדיירי הבניין, כאשר החנייה הציבורית שנדרשה הנה מעבר לקבוע בתוכנית, 36‏ מקומות במקום 30 ‏והיא תיפתח עם סיום הבנייה. גם החנייה לדיירי הבניין עומדת על תקן גבוהה מהרגיל, כלומר 1.7 ‏חניה ‏ליחידת דיור במקום 1.5 חניות ליחידת דיור כנהוג. בגן המייסדים (מגרש מכבי) נבנה חניון ציבורי עם למעלה מ- 70 ‏מקומות חנייה. מעבר לכך, במסגרת בירור שנערך לגבי שנים עברו, עולה כי כל האגרות והיטלי הפיתוח שולמו".

__________________
מיכאל פרי
מנהל האתר
מקומון ,חדשות ,מקומיני ,

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...