יום רביעי, 2 בפברואר 2011

הצעה במועצת העיר ניו יורק: נשים בהריון יזכו למקומות חניה מיוחדים - בעולם - הארץ

הצעה במועצת העיר ניו יורק: נשים בהריון יזכו למקומות חניה מיוחדים - בעולם - הארץ

הצעה במועצת העיר ניו יורק: נשים בהריון יזכו למקומות חניה מיוחדים
מאת סוכנויות הידיעות
לפי ההצעה, על מנת להשיג את אישור החניה יצטרכו הנשים ההרות להציג אישור מיוחד מרופאן. תוקפו של תו החניה יפוג חודש לאחר תאריך הלידה המשוער
תגיות: ניו יורק
מסתבר שבחילות בוקר, בולמוסי אכילה וקרסוליים נפוחים הם לא היתרונות היחידים שיש להריון להציע לנשים. לפחות לנשות העיר ניו יורק. הצעה חדשה שתועלה מחר (רביעי) במועצת העיר מציעה להעניק לנשים הרות מקום חניה מיוחד ברחובות העיר.

על פי הצעתו של חבר המועצה דייוויד גרינפילד, נשים החוות הריון קשה יוכלו לחנות באזורים בהם אין חניה ולעצור באזורים ללא עצירה. "אני חושב שמתן הרשאות חניה זמניות יקל מאוד על חייהן של נשים שהריונן קשה", הסביר גרינפילד את יוזמתו. גרינפילד ציין כי חוקים דומים קיימים כבר במדינות נוספות בארה"ב, בהן ג'ורג'יה ואוקלהומה.

לפי ההצעה, על מנת להשיג את אישור החניה המיוחד מהעירייה יצטרכו הנשים ההרות להציג אישור מיוחד מהרופא. תוקפו של האישור יפוג 30 יום לאחר תאריך הלידה המשוער.

הסניף הניו יורקי של הארגון הלאומי למען נשים בירך על ההצעה, אך הביע חשש כי היא עלולה לעורר אפליה בקרב מעסיקים וקהלים נוספים לאור הזכויות המיוחדות להן יזכו הנשים ההרות. "אם יש איזשהי עיר במדינה שהגיוני ליישם בה צעד מעין זה, זאת העיר ניו יורק", אמרה סוניה אוסוריו, מנהלת הסניף הניו יורקי של ארגון הנשים. "אולם אפליה על רקע הריון היא תופעה אמיתית לגמרי, ועלינו להיזהר מדברים שעלולים לחזק את התפיסה שנשים הרות ואמהות טריות הן בעלות יכולות מועטות יותר".

גרינפילד אמר בתגובה כי הוא לא צופה שההצעה תעורר בעיות מעין אלו וציין כי רופאים ואנשי כמורה מקבלים גם הם מקומות חניה מיוחדים. "אין ספק שקיימת אפליה נגד נשים בהריון, אך אני נוקט בגישה פרואקטיבית כדי לעזור להן", סיפר.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...