יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

תביעה ייצוגית



בית משפט השלום בתל אביב אישר להגיש תביעה ייצוגית נגד מלונות הכשרת הישוב, המפעילה חניון ברחוב קריניצי ברמת גן. התובעת הייצוגית, מיה יהב־פילוסוף, טענה באמצעות עו"ד ברק רון ממשרד אדם עורכי דין, כי כשחנתה בחניון של הנתבעת ב־26 בדצמבר 2011 במשך שעה ו־12 דקות, היא נדרשה לשלם על שעתיים של חניה.

התובעת הייצוגית מציינת שלפי פקודות התעבורה שנכנסו לתוקף בשנת 2009, בעל חניון אינו רשאי לגבות על שעת חניה מלאה מהשעה השנייה והלאה, אלא ביחידות זמן של 15 דקות. התובעת טוענת שהתשלום שנגבה ממנה, 25 שקל, מהווה הפרה של חובה חקוקה, גזל ורשלנות וכן מעשה הטעיה בניגוד לדיני הגנת הצרכן.

השופט אילן רונן קבע כי התביעה תוכר כייצוגית, משום שגם מפעילת החניון הודתה שהפרה את הוראות הפקודה ואף הסכימה להכרה בתביעה כייצוגית.

לפי חישוב שערכה התובעת, הנזק שנגרם לה הוא 7.5 שקלים, ואילו לכלל הנפגעים שחנו במקום ושילמו שלא לפי התקנות נגרם נזק של 900 אלף שקל. השופט פסק למלונות הכשרת הישוב 10,000 שקל הוצאות משפט.


אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...