יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

גישה חדשה לניצול משאבי החניה בעיר


כמו חברות תעופה או בתי מלון היצע מקומות החניה בעיר  הוא פחות או יותר קבוע . רק לעיתים רחוקות נוסף בית מלון חדש ורק פעם בכמה שנים העיריה מכשירה שטח חדש לחניה 

בגלל ההיצע הקבוע ( והעלויות הקבועות באחזקתו ) המטרה היא כמובן להגיע לתפוסה מלאה ככל האפשר - מקומות ריקים במטוס ממריא אינם מיצרים הכנסה ולעיתים גם משאירים לקוחות מאוכזבים ובלתי מרוצים בבית

חברות התעופה הבינו את העיקרון הזה מזמן והן מתמחרות את הכרטיסים כך שיבטיחו תפוסה מקסימלית תוך התאמה מקסימלית לצרכי הלקוח 

כך למשל לקוח מזדמן ישלם את המחיר הגבוה ביותר אבל לקוח שיתכנן ויזמין מבעוד יום ישלם מחיר נמוך יותר . אמצעים נוספים שנוקטות חברות התעופה כוללים : 
  1. חלוקה למחלקות 
  2. יצירת דיפרנציאציה במחיר בין מקומות שונים כמו ליד דלתות החירום 
  3. הנחות לנוסעים קבועים ועוד רעיונות מרעיונות שונים 
מכיוון שהביקוש לחניה עולה בהרבה על ההיצע והוא צפוי עוד להתגבר משמעותית לא נשאר אלא לאמץ כמה מהרעיונות האלה גם בתחום החניה . עירית סאן פרנסיסקו עורכת לאחרונה ניסוי על פיו מחיר החניה יקבע על פי הביקוש בכל רגע נתון ( יותר ביקוש מחיר יותר גבוה ) , כנראה שבעתיד נראה גם רעיונות חדשים ועל כך בפוסטים הבאים  

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...