יום שבת, 15 באוקטובר 2011

ynet קיבלתם דו"ח חניה מהעירייה? יתכן שאינו חוקי - רכב





בעיריית ראשון לציון נבהלו כנראה מאיום בהגשת תביעה ייצוגית נגד פקחים שפועלים שלא כחוק, והחליטו לבטל לפתע דו"ח חניה בעייתי - שישה חודשים לאחר שכבר שולם
פורסם: 14.10.11, 09:17

האם דוחות החנייה שאתם מקבלים מפקחי הרשויות מקומיות חוקיים? מתברר שהתשובה לכך אינה חד-משמעית. למעשה, אם תשאלו את קצין הבטיחות בתעבורה אריה רוטנשטרייך, כנראה שתקבלו תשובה די חד-משמעית לשאלה - לא, הם אינם חוקיים. ואם הצדק עומד לצדו, בית המשפט לעניינים מקומיים יאלץ להחליט באמצע חודש דצמבר, על איסור רישום דו"חות על מרבית פקחי החנייה בעיריית תל אביב. וזאת, משום שלא הוסמכו לכך כפי שנדרש בחוק.
עוד בערוץ הרכב ynet:
מבדיקות שערך רוטנשטרייך עולה כי לפי החוק, פקחי תעבורה חייבים לקבל אישור של ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, לאחר שיוכשרו לעסוק בפעולת האכיפה. לאחר מכן אגב, מוטלת חובה לפרסם את שמותיהם ברשומות. מאחר שלטענתו, מרבית הפקחים לא עומדים בדרישות אלה של החוק, כתבי המינוי שהם מקבלים מהעיריות חסרי תוקף, וכך גם הדו"חות שהם מחלקים לציבור.
לפיכך מבקש רוטנשטרייך מבית המשפט להפסיק את פעילותם עד אשר יעברו את ההכשרה הנדרשת, ובנוסף להוציא צו ביניים שימנע מעיריית תל אביב להמשיך
בהליכי גבייה לגבי דו"חות שלא שולמו, ואשר עניינם בעתירה זו. יש לציין כי עתירות קודמות שהגיש קצין הבטיחות הנמרץ בנושא זה, נדחו על-ידי בית המשפט, שטען כי הנושא אינו בסמכותו. אלא שבאחרונה ניתן פסק דין שקבע כי הנושא הוא כן בסמכותו של בית המשפט לעניינים מינהליים. אם עתירתו של רוטנשטרייך תתקבל, תהיה לכך כמובן השלכה רחבה על כל דו"חות החנייה הנרשמים בארץ על-ידי פקחי רשויות מקומיות, וככל הנראה יש בסיס לטיעוניו.
קחו למשל את ש', תושב תל אביב שהגיע עם רכבו לחוף הים בראשון לציון בחודש יולי 2010, והחנה אותו במקום חנייה מוסדר, אבל מבלי לשלם תמורת החנייה. כשחזר לרכב גילה שנרשם לו דו"ח. הוא פנה לחברה העירונית לביטחון וסדר של עיריית ראשון לציון, האחראית על אכיפת חוקי החנייה בעיר, וביקש לבטל לו את הדו"ח. לטענתו, פקח שהיה במקום בעת שהחנה את רכבו, אמר לו שהוא יכול לשלם עבור החניה בקופה בעת שייצא. אלא שכאשר יצא, לא היה איש בסביבה אבל לרכבו הוצמד כבר דו"ח החנייה. היועצת המשפטית של החברה, עו"ד דבורה גורין, השיבה לו כי פנייתו נדחתה, ונשלח לו דו"ח חדש אותו היה עליו לשלם עד ה-1.4.11.
ש' פנה לרוטנשטרייך, וזה יעץ לו לכתוב שוב לחברה העירונית בראשון לציון, ולטעון שהדו"ח שקיבל אינו חוקי, שכן הפקח שרשם לו אותו לא עבר קורס הכשרה במשטרה, וכי אין לו תעודה החתומה על-ידי מפקד המחוז, ולכן דינו להתבטל. לחילופין המליץ לו לבקש מהחברה להמציא לו צילום של תעודת ההכשרה שקיבל הפקח מהמשטרה. בסיפא של מכתבו ציין כי הוא שומר לעצמו את הזכות להגיש תביעה ייצוגית נגד החברה בשם כל האזרחים, שקיבלו דו"חות לא חוקיים. אלא שהתשובה של החברה איחרה להגיע, וש' החליט שעבור 100 שקלים, לא כדאי לו להיאבק נגד העירייה הכוחנית, ושילם את הדו"ח.
זה לא סוף הסיפור. שישה חודשים לאחר שכבר שילם את הקנס, קיבל ש' לפתע מכתב החתום על-ידי עו"ד גורין, ובו נאמר: "לאור האמור במכתבך, החלטתי לבטל את הדו"ח לפנים משורת הדין ובאופן חד-פעמי, ובתנאי שלא תמצא עובר על חוק העזר לראשון לציון - העמדת רכב וחנייתו - תוך 12 החודשים הבאים. להבא נבקשך לחנות כחוק".
ש' משוכנע כי ההחלטה לבטל את הדו"ח התקבלה "לאור האמור במכתבו" - איום להגיש תביעה ייצוגית נגד העירייה, ממנה חששו כנראה בחברה העירונית. בכל מקרה הוא פנה עכשיו לעירייה בדרישה להחזיר לו את הקנס שכבר שילם, בגלל השיהוי של עו"ד גורין בשיגור הודעת הביטול במשך חצי שנה.

תגובה 1:

http://www.ja-law.co.il/ אמר/ה...

לא ייאמן כמה המדינה הזאת מחפשת להוציא כספים מאזרחים קטנים שלא יודעים את כל הדברים האלה. הם מסתמכים על כך שלא ייפנו לעו"ד בגלל 100 ש"ח וכך מנפחים את הקופה שלהם.

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...