יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

ynet דו"חות חניה בניו-יורק: דיפלומטים חייבים מיליונים - חדשות

ynet דו"חות חניה בניו-יורק: דיפלומטים חייבים מיליונים - חדשות:

'via Blog this'

בניו-יורק, שם שוכן בניין האו"ם, יש לא מעט נציגויות דיפלומטיות. הנציגים הזרים, כך מסתבר, לא חונים תמיד כחוק והם צברו דו"חות חניה בגובה של כמעט 17 מיליון דולר. ומי השיאנית?

רויטרס

פורסם: 24.09.11, 10:03

16.7 מיליון דולר - זה הסכום שחייבות המדינות החברות באו"ם לעיריית ניו-יורק, על אי תשלום דו"חות חניה. הסכום עשוי לעלות בימים הקרובים, בשל האסיפה הכללית בעצרת האו"ם, אז מגיעים לעיר הגדולה מנהיגים ומשלחות מכל רחבי העולם, שלא כולם חונים כחוק.

ערב דרמטי באו"ם - כותרות אחרונות ב-ynet:

ברשות החניה בעיריית ניו-יורק אמרו כי המדינה שחייבת את הסכם הגבוה ביותר היא מצרים. דיפלומטים מצרים צברו חובות על דו"חות חניה בגובה 1.9 מיליון דולר. הדיפלומטים הניגרים, הנמצאים במקום השני, צברו דו"חות במיליון דולר ואילו אינדונזיה שבמקום השלישי חייבת 725 אלף דולר על חניה שלא כחוק. על ישראל לא נרשם מילה בדיווח.

כמה חברי קונגרס הציעו להטיל סנקציות על המדינות, שהדיפלומטים שלהן לא משלמים את דו"חות החניה בניו-יורק. "אנחנו רק יכולים לדמיין איך הסכום ייגדל השבוע", אמרה קארול דאנקו, דוברת של אחד מחברי הקונגרס.

הדוברת אמרה כי החוק קובע כי ארצות-הברית מקזזת את הסכום על דו"חות החניה הלא משולמים, מהסיוע שהיא נותנת לאותן מדינות.

אבל, לדבריה, הסכום עצמו לא מועבר לעיריית ניו-יורק. חברי הקונגרס דורשים ממחלקת המדינה שלא לחדש את רשיונות הנהיגה הדיפלומטים, לכל מדינה שאנשיה לא ישלמו את דו"חות החניה.

אחד מחברי הקונגרס הוסיף: "אין כזה דבר 'חסינות דיפלומטית' לדו"חות חניה. אם קיבלת דו"ח חניה בניו-יורק, עליך לשלם אותו. אין יוצאים מן הכלל. לדיפלומטים זרים אין זכות לחנות בחופשיות על חשבונם של משלמי המסים בניו-יורק".

תגיות: ניו יורק | חניה | מצרים | האו"ם

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...