יום ראשון, 20 במרץ 2011

TheMarker - PaNGO תתחרה בסלופארק על חניה מוזלת בתל אביב - משפט

TheMarker - PaNGO תתחרה בסלופארק על חניה מוזלת בתל אביב - משפט

PaNGO תתחרה בסלופארק על חניה מוזלת בתל אביב
07:02 | 27.2.2011 מאת נורית רוט
שופטי העליון דחו את ערעור סלופארק על ההחלטה לאפשר למילגם חניה סלולרית להפעיל שירות ב-60 אגורות לשעה

>> שירות החניה הסלולרי PaNGo יוכל להמשיך לפעול בתחומי תל אביב-יפו, למרות ניסיונה של חברת סלופארק טכנולוגיות לאסור על החלת השירות המוזל - כך עולה מפסק דינו של בית המשפט העליון מהשבוע שעבר. העליון דחה את ערעורה של סלופארק על פסק דינו של שופט המחוזי בתל אביב יהודה זפט, שקבע בנובמבר 2008 כי מילגם מוסמכת להפעיל את הסדר החניה המוזל בתל אביב-יפו.

"מילגם קיבלה הרשאה להוזיל את תעריף החניה על ידי עיריית תל אביב. עיריית תל אביב פעלה במסגרת סמכותה כדין, הואיל ולה מוקנה שיקול הדעת הבלעדי בעניין קביעת תעריף החניה, תוך הבחנה בין תושב למי שאינו תושב".

בדומה לשירות החניה שסיפקה סלופארק, באמצעות שירות PaNGo של חברת מילגם ניתן להירשם מראש לשירות, וכל חיוג למספר טלפון ייעודי - 4500* - יחייב את הצרכן לפי משך הזמן שחנה, לפי תעריף הרשות המקומית. השירות מופעל על ידי החברה למשק וכלכלה של מרכז השלטון המקומי ומילגם חניה סלולרית.

סלופארק, הזוכה במכרז להפעלת שירות חניה מקומי סלולרי בתל אביב, עתרה ב-2009 לבית המשפט כדי שיצהיר כי חברת מילגם, המפעילה הסדר חניה ארצי בתל אביב, אינה מוסמכת להפעיל הסדר חניה המיוחד רק לתושבי תל אביב בעלי תו חניה אזורי. על פי הסדר זה, מותרת לתושבי העיר חניה בתעריף מוזל של 60 אגורות לשעה.

מילגם טענה כי הטעם העיקרי בעתירתה של סלופארק הוא ניסיון למנוע כניסת מתחרה לשוק החניה. גם עיריית תל אביב טענה כי אין לסלופארק בלעדיות בהפעלת המערכת לגביית דמי חניה.

השופט זפט דחה את העתירה, וקבע כי "משמעות קבלת עמדת סלופארק היא שהנהג העושה שימוש בהסדר החניה הארצי בתל אביב יידרש לוותר על זכותו לחניה בתשלום מוזל, והדעת נותנת שלא לכך התכוון המחוקק שרצה להיטיב עם ציבור הנהגים".

בערעור על החלטתו טענה סלופארק כי מילגם אינה רשאית להפעיל במסגרת הפעלת הסדר חניה ארצי אחיד את הסדר החניה המקומי המוזל. עוד טענה כי הפעלת ההסדר המקומי על ידי מילגם תקטין את נתח השוק שלה ותצמצם את הכנסותיה.

השופט ניל הנדל, שאליו הצטרפו השופטים אליעזר ריבלין ועדנה ארבל, דחה את הערעור בכותבו כי "סלופארק בדרישתה מבקשת למעשה, בניגוד לאמור בחוק ומטרתו, ליצור מעין מונופול על תעריף החניה באופן שכף בחירתו של הנהג תיטה לכיוונה. בזאת נעקרת בחירתו החופשית של הנהג. למערערת אין זכות לתבוע מעין מונופול על תעריף החניה המוזל". בנוסף קבע כי סלופארק הצהירה והסכימה בהסכם שחתמה עם עיריית תל אביב כי אינה רוכשת בלעדיות בתחום.

סלופארק חויבה בתשלום הוצאות ושכר טרחה למילגם, לעיריית תל אביב, לחברת אחוזת החוף ולחברה למשק וכלכלה בסכום כולל של 75 אלף שקל. (ע"א 280/09)

letters@themarker.com

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...