יום שני, 10 בינואר 2011

סככת חניה סולרית במועצת רמת חובב - חדשות אפוק טיימס איכות הסביבה

סככת חניה סולרית במועצת רמת חובב - חדשות אפוק טיימס איכות הסביבה

סככת חניה סולרית במועצת רמת חובב

במועצה התעשייתית של רמת חובב הותקנו על סככת החניה פנלים סולריים שיכולים לספק חשמל לשבוע למזגן ביתי לשובע בערך – התחלה טובה

06/01/2011מרלן-אביבה גרינפטר - אפוק טיימס
הקטן אותהגדל אותהדפסE-mailהגשת הכתבה

שמש
פנלים סולריים מעל לסככת החניה במועצת רמת חובב – צילום: באדיבות מועצת רמת חובב
פרויקט התקנת פאנלים סולריים על גג סככת חניה הושלם בשטח המועצה המקומית תעשייתית רמת חובב. מערכת הפאנלים הסולריים של הסככה תפיק ביום שטוף שמש, ויש רבים כאלה ברמת חובב כ– 80 ק"וואט. בסיכום שנתי תפיק המערכת כ– 21,000 קוואט.

חשמל ירוק למספר מזגנים

מציינים במועצה שביום קיץ רגיל ייצור החשמל יכול להספיק לכ– 50 שעות עבודה של מזגן ביתי. מהנדס המועצה והאחראי על הפרוייקט, גלעד אטקס אמר כי החשמל שיופק מספיק לצריכה הביתית של כ– 3 משקי בית ממוצעים. הסככה הסולארית ברמת חובב, הותקנה על ידי חברת אינטרדן והיא בין הראשונות בארץ לשימוש יום יומי. בעבר נראו בתערוכות סככות סולריות להדגמה.

מלבד ייצור אנרגיה סולרית, הסככה מקטינה את החשיפה הישירה של כלי הרכב לשמש ובכך היא תורמת גם לחיסכון אנרגטי. בהיכנסם לכלי הרכב החונים יש לשער שהנהגים לא יפעילו את מערכות הקירור במלוא העוצמה.

התייעלות אנרגטית במועצה

מנהל מחלקת התפעול במועצה, אולג גרנד אמר כי בנוסף לייצור אנרגיה נקייה באמצעות הסככה הסולרית, המועצה נוקטת בשורה של פעולות הגורמות להתייעלות אנרגטית ביחידות המועצה והמשרדים השונים. גרנד מוסר שכל העובדים במועצה עברו הדרכה מקצועית והוקצו משאבים למטרת שיפור והחלפה של חלק מהתשתיות בשטח המועצה למתקנים חוסכי אנרגיה.

חווה סולרית במקום של בריכות האידוי

ראש מועצת רמת חובב, אנדריי אוזן הסביר שהפעלת הסככה הסולארית תואמת לחזון של אזור תעשייה שיהווה מודל לתעשייה בת קיימא המשלבת מקורות אנרגיה חלופיים ופתרונות סביבתיים. "הסככה הסולארית היא רק צעד אחד מבין רבים שמובילה היום המועצה המקומית תעשייתית רמת חובב בתחום האנרגיה הסולארית" ציין אוזן. הוא הזכיר את פרויקט הדגל בתחום הסולארי שצפוי לקום בשטח של כ– 250 דונם. השטח שימש בעבר כבריכות אידוי השפכים של המועצה. "השדה הסולרי שצפוי לקום מתוכנן לייצר כ– 12 מגה וואט חשמל והוא יהיה אחד מהמיזמים הסולאריים הגדולים בישראל". מסכם אוזן.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...