יום שני, 10 בינואר 2011

כלכליסט - נדל"ן - תעריפון חניה תנודתי לעיריית ת"א

כלכליסט - נדל"ן - תעריפון חניה תנודתי לעיריית ת"א

תעריפון חניה תנודתי לעיריית ת"א

העירייה מחכירה שטח חניה במגדל אסותא ב־70 אלף שקל, לעומת 110 אלף שקל בבארי נהרדעא

שי פאוזנר

10.01.11, 10:52

עיריית תל אביב גובה דמי חכירה על שטחי חניה בפערים קיצוניים בין מגדלי היוקרה השונים בעיר.

במודעה שפורסמה בעיתונות בשבוע שעבר הוצעו לרוכשי הדירות במתחם אסותא לשעבר, שייהפך בעתיד לפרויקט יוקרה של קבוצת רכישה, חניות לחכירה תמורת

70,760-61,000 שקל בתוספת מע"מ לחניה. מקומות חניה דומים הוצעו לפני כשנה לבעלי הדירות בפרויקט מגדלי בארי נהרדעא בעיר תמורת 110 אלף שקל לחניה. בשבוע שעבר פנו הדיירים במתחם בארי נהרדעא לעירייה בדרישה לקבל פיצוי של עשרות אלפי שקלים בעקבות הפער.

בספטמבר 2009 פורסם מכרז לחכירת חניות לתושבי הרחובות הסמוכים למגדלי בארי נהרדעא. המכרז פורסם על ידי יזם הפרויקט הרשי פרידמן בשיתוף העירייה. תושבי האזור עתרו לביהמ"ש בטענה שהעירייה היתה אמורה "להקצות" את החניה - משמע מתן בחינם או במחירי עלות בלבד.

לטענת התושבים, במהלך הדיונים התגלה מדברי נציגת העירייה עו"ד שרי אורן כי המחיר לחניה במגדל בארי נהרדעא נקבע על 110 אלף שקל, משום שזו היתה דרכה של העירייה לכסות על ההנחה שנתנה ליזם על מס השבח בפרויקט. העירייה קיבלה 60% מהסכום ששולם על חניה בודדת - 66 אלף שקל.

מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה לא העניקה כל הנחות ליזמי בארי נהרדעא. מחיר החניה לתושבים נקבע על פי הערכת שמאי, וכלל הפחתות ניכרות ממחיר השוק של חניה תת־קרקעית דומה באותו אזור. פרויקט אסותא אמור להסתיים בעוד כחמש שנים. המחיר במודעה הנו מחיר נומינלי ראשוני, והמחיר הסופי יגיע לסכום גבוה ממחיר החניות בפרויקט בארי נהרדעא".

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום הנדל"ן. לחצו להרשמה

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...