מרכז העיר
חניון העירייה ברחוב חיים עוזר. צילומים: אייל עצמון


מרכז העיר הוא אזור בעייתי במיוחד. מדובר במתחם ותיק שהוקם עוד במאה ה-19, הרבה לפני שמישהו חשב שיגיעו אל העיר מאות אלפי כלי רכב מכל הסוגים. רחובות כמו חיים עוזר, ההסתדרות, הברון הירש וחובבי ציון הם בגדר קטסטרופה של ממש. אם אתם קונים ציוד ללימודים ב"מאיה מיה" או חשקה נפשכם לאכול ב"פלאפל מרדכי" - אתם די בבעיה.

הפתרון
אם אתם מחפשים חנייה במרכז העיר, עדיף שתחנו את רכבכם מרחק הליכה של  5-10 דקות מהמקום אליו אתם רוצים להגיע. ברחובות הצדדיים תמיד תוכלו למצוא חניה בכחול לבן או באפור. אם אתם מחפשים חנייה ברחוב חיים עוזר תוכלו לחפש אותה ברחובות הקטנים שבין רחובות וולפסון וסוקולוב (רמב"ם, יהודה הלוי, הס) ובין הרחובות ההסתדרות לחובבי ציון (מונטיפיורי, איכילוב, נורדאו). תמיד תוכלו לחנות בתשלום בחניון העירייה ובשאר החניונים הפרוסים באזור בתשלום.
יכין סנטר
אזור יכין סנטר. צילום: אייל עצמון

מרכז הבילויים של יכין סנטר התפתח בצורה חסרת תקדים בשנים האחרונות. ממתחם סגור עם כמה מסעדות לY-Center היוקרתי כשמסביבו ברחוב השחם ורחוב הסיבים עשרות פאבים, מסעדות ומקומות בילוי לצעירים ומבוגרים. לאחר היבחרו קידם ראש העיר ברוורמן מספר חניות ללא תשלום. ביניהן מתחם חנייה גדול בשביל העפר שברחוב שחם. אבל, בימים עמוסים כמו סופי שבוע תוכלו למצוא את עצמכם עומדים במקום ומחפשים חניה באזור שעה ארוכה.
הפתרוןאם לא תמצאו חניה ברחוב שחם ההמוני, תוכלו בוודאי למצוא אחת ברחוב הסיבים, רחוב לשם, ברקת, אודם. עדיף להגיע אליהם מלכתחילה וללכת כמה דקות ברגל מאשר להרוס לעצמכם את הבילוי עם המתנה ממושכת לחניה. ישנם מספר חניונים בתשלום באזור אבל יותר משתלם לחנות ברחובות הצדדיים או אפילו על הגג של יכין סנטר, שכמעט תמיד פנוי לרכבים והחניה בכולם חינמית אחרי השעה 7 בערב.
בית החולים בילינסון
מצוקת חניה באזור בילינסון. צילום: אייל עצמון

החניונים שמסביב לבית החולים בילינסון הם כולם בתשלום. החניון התת קרקעי והחדש שבתוך המתחם עולה 20 ₪ ליממה. מחיר יחסית סביר לבתי החולים האחרים באזור המרכז, אבל למה לשלם כשאפשר לחנות בסמוך לבית החולים ולהגיע תוך 5 דקות אל יעדכם?
הפתרוןחניה ברחובות שמסביב למתחם בית החולים - רחובות דנמרק, קפלן, אנסקי, דגניה, אמסטרדם, הצוערים. כולם רחובות שקרובים מאוד לבית החולים ובעלות של הפעלת פאנגו תוכלו לחסוך לכם את התשלום בחניון ולשדרג לכם את ה"חוויה" שבביקור בבית חולים.
מתחם ירקונים
מתחם ירקונים

אם אתם מגיעים ביום שישי או שבת למתחם הקניות שבירקונים, בוודאי תיתקלו בפקקים רבים כבר בצומת, שלא נדבר על החניות-לא-חניות שאנשים ממציאים במוחם הפורה בחולות ועל איי תנועה. עיקר הפעילות במתחם העמוס מתבצע הבשעות הערב ובסופי שבוע. במהלך השבוע המקום בעיקר מהווה חניון לבאי תחנת הרכבת, אשר מרוחק מהעיר ולמעשה לא קרוב לשום מקום חניה אלטרנטיבי. הדבר גורם לבעיה של ממש בהגיעם של אלפי מבקרים.
הפתרון
 רבים לא יודעים זאת, אבל בין המתחם לתחנת הרכבת יש עוד חלק גדול של חנייה. במקום להתעצבן ולחפש חנייה קרובה לחנויות, תוכלו לעשות סיבוב קצר, למנוע מעצמכם את הכיף שבעצבים, וישר לחנות מאחורי המתחם, סמוך לאוטו דיפו, היציאה האחורית של ACE. הליכה של בקושי 5 דקות תביא אתכם לחנויות האהובות עליכם בשלווה וברוגע. בכל זאת, יום שבת, כן?
הפארק הגדול
חניון הפארק הגדול. צילום: אייל עצמון

אם בא לכם טיול קצרצר בפארק הגדול שברחוב ז'בוטינסקי, או לשחק במתקנים עם הקטנטנים שלכם, כדאי שלא תפתחו ציפיות לחניה. בשעות הערב מגרשי הספורט עמוסים בשחקנים "מקצועיים" שבאים לעשות חיים ולהזיע. מנגד, הרבה מאוד אנשים מעדיפים לחנות בחוץ מאשר בקניון הגדול. הפקקים שנוצרים כבר בכניסה לחניון, היעדר האכיפה וכניסתם של רכבים משתי כניסותיו, גורמים לפקק גדול ולכאב ראש גדול עוד יותר.

הפתרון
 אם אתם באים לבילוי קצר של עד שעתיים, תוכלו לחנות בקניון הגדול ללא תשלום. אם הבילוי הוא קצת יותר ארוך, תוכלו לחנות במתחם החולות שברחוב בזל. למרחיקי הלכת שמתחשק להם לטייל קצת יותר, ניתן לחנות באזור רחוב קפלן סמוך לביה"ח בילינסון או ברחוב מבצע דקל המתחדש שבשכונת נוה גן, מרחק הליכה קצר מהפארק.
פארק יד לבנים

חניון יד לבנים. צילום: אייל עצמון

לאלו שחושקים בטיול סביב הפארק ההיסטורי של העיר או בסיור במוזיאון יד לבנים, מוזיאון אדם וסביבה, מוזיאון פ"ת לאמנות או בפארק החי, צפוי חיפוש לא קל של חניה. הבעיה קיימת באופן מיוחד בימי שישי ושבת ובמועדים שבהם מתקיימים בפארק אירועים. החנייה הקטנה שברחוב  גייסות השריון והחנייה הקטנה עוד יותר ברחוב משה שרת לא מספיקות לכמות המבלים, במיוחד שחלקם גם מגיעים לגן יונתן שמעבר לכביש ברחוב ארלוזרוב.
הפתרון
לפארק יד לבנים כניסות מרובות וניתן לחנות ברחובות הסמוכים הבאים – כצנלסון, בורוכוב, משה שרת, צה"ל, ארלוזרוב, הפלמ"ח, ח"ן, אנדרסן, בצרי, דקר ועוד. הרחובות הללו מסומנים בצבע אפור כך שהחנייה היא בחינם ועם שפע החנייה שמסביב לא תצטרכו להסתבך ביציאה מהחניונים הקטנים והעמוסים.
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה הכשירה באזורי התעשייה כ-40 חניונים המכילים מעל 10,000 מקומות חניה. ללא גביית תשלום. דבר שאין דומה לו בשום עיר גדולה בארץ. ברחוב שחם בלבד יש חניונים שמכילים כאלפיים מקומות חניה ללא תשלום ברחוב שחם מול מס' 30 קיים חניון ענק ומאחורי בזק בינלאומי קיים חניון ענק נוסף. ויתכן כי בזמן הקרוב נגדיל את החניה בשחם בעוד 100 מקומות. רחוב לשם החניה חופשית מהשעה ארבע עד הבוקר ומיום חמישי עד ראשון חניה חופשית, כך שהמבלים במקום בשעות אחה"צ וסופ"ש נהנים גם הם מחניה חינם. רחוב דרנגר הוכשרה חניה חדשה ענקית ובימים אלו ממש אנו מכשירים מגרש נוסף ל- 400 רכבים ברחוב יגיע כפיים שוב ללא עלות. כל מגרש עירוני בתעשייה מוכשר ומטופל לחניה חופשית. לגבי ירקונים המתחם פרטי ולא עירוני".
מכירים מקומות נוספים שסובלים ממצוקת חניה ו/או רוצים להציע פתרונות משלכם? אתם מוזמנים לכתוב לנו.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו