יום שני, 4 באפריל 2016

כך מתכננת עיריית ירושלים להתעשר מקנסות חניה לחרדים

בדיקת 'בחדרי': כך מתכננת עיריית ירושלים להתעשר מקנסות חניה לחרדים

שערוריה: עיריית ירושלים מתעתדת להסיר את המדחנים מרחובות העיר ותחייב את הנהגים לעשות שימוש באפליקציות החשש: החרדים נטולי הסמארטפונים, ייאלצו לשלם קנסות חנייה

 12
הדפס
צילום: ספי גורדון, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
צילום: ספי גורדון, פלאש 90. עיבוד: מורן כהן
האם עיריית ירושלים מחפשת להגדיל את ההכנסות מ'קנסות חנייה' בציבור החרדי?

חברות המפעילות את מדחני החנייה בעיר ירושלים, קיבלו בתקופה האחרונה הודעה מאגף לשירותי חנייה בעיריית ירושלים לפיה עד סוף השנה האזרחית הנוכחית, יוסרו בהדרגה מדחני החנייה בהם ניתן לשלם במזומן, ובמקומם יותקנו מערכות טכנולוגיות מתקדמות, שם יהיה ניתן לשלם באמצעות אפליקציות וכרטיסי אשראי בלבד.

המהלך לכאורה מבורך, מאחר והוא יקל על הנהגים בעלי טלפונים חכמים, אולם מי שיינזק מכך, יהיו לא מעט אנשים ובהם גם כאלה שהעירייה חפצה מאוד שיעשו שימוש בחניות בעיר.

ביניהם: חרדים, שרובם משתמשים עם טלפון כשר ללא אפליקציות, אנשים מבוגרים שחלקם אינם בקיאים בטכנולוגיה; ותיירים שהעירייה עושה רבות על מנת להביאם לעיר. עבור אלה החנייה תהפוך למסובכת, משום שהדרך הפשוטה, תשלום במזומן, במטבעות, סמוך למקום החנייה - תיחסם.

מדוע עלה החשש כי צעד העירייה נועד להגדיל הכנסות מקנסות? משום שנכון להיום, המדחנים קיימים ופעילים, ואינם מפריעים לאיש ומתברר שהם אף מכניסים כסף רב למפעילים ולעירייה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי' עולה כי המדחנים המופעלים בעיר, מגלגלים כ-15,000,000 ש"ח בשנה. עם זאת כמחצית מהמדחנים ממוקמים באיזורים החרדים בעיר, או באזורים בהם יש חרדים רבים כדוגמת רחוב כנפי נשרים.

אך חרדים, מבוגרים ותיירים, שלא נרשמו לאף אחד משירותי המינוי באמצעות אשראי, לא יצליחו לשלם דמי חנייה - וממילא, במדיניות הקשוחה הננקטת בשנים האחרונות בפיקוח החנייה בירושלים, הם בסבירות גבוהה ייקנסו וייאלצו לשלם תשלום גבוה עבור חנייה, כל זאת מאחר והעירייה לא התאימה את עצמה לחלק גדול מאוכלוסיית תושבי העיר.

כיום ישנם כ-1,000 מדחנים ברחבי העיר וכ-300 מדחני כרטיס, המופעלים של ידי שתי חברות. כל אלה יוסרו עד לסוף שנת 2016. אמנם הטיעון הגיוני: העולם מתקדם למערכות טכנולוגיות נוספות, כמו פנגו, סלופארק, איזיפארק, מדפארק וחברות נוספות. אך כאמור הוא אינו מתחשב באוכלוסיות השונות.

מתברר גם, שההודעה הפתיעה את המפעילים. לחברות יש הסכם לשנים נוספות, הן השקיעו כספים רבים בהתאם להסכם שנחתם עימן, וכעת הן שוקלות לתבוע את העירייה.
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש90
אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש90
 
עובדים על פתרון
צבי הרבסט, מבעלי חברת מד-פארק, המספקת כיום שירות מדחנים לעירייה אישר ל'בחדרי חרדים' את הפרטים אך נמנע להתייחס לעצם העניין. יצויין כי לחברתו - מד פארק יש גם מערכות מתקדמות, בהן מתכוונת העירייה להשתמש בהמשך.

בתגובה של העירייה יש מעט אור, שכן לטענתה התשלום על החנייה יוכל להתבצע גם באמצעות חיוג ולא רק באפליקציה.

בתגובתה לפניית 'בחדרי חרדים' אומרת העירייה כי: "מערך החניה בעירייה נערך למתן מענה יעיל וזמין לציבור, בהתאם להתפתחות הטכנולוגית, כדי לייעל את השירות הניתן לתושבים". עם זאת מוסיפים בעירייה, כי "עדיין יתאפשר לשלם על שירות חניה, באמצעות הטלפון הרגיל, ולא רק באמצעות סמרטפון ואפליקציה. עיריית ירושלים תדאג ששירותי החניה יותאמו לכלל התושבים, זאת במקביל להכנסת שימוש בטכנולוגיות חדישות".

עם זאת, בכל מקרה ייאלץ הנהג להיות רשום כמנוי באחת החברות. מה לגבי תשלום במזומן, למי שאין לו כרטיס אשראי? בעירייה טוענים שכעת פועלים למצוא פתרון שנכון לשעה זו, טרם ברור איך יתבצע, ולנהג המזדמן לעיר אין עדיין פתרון.

אין תגובות:

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...