סוף סוף הוצאתם רישיון לקטנוע וחשבתם שאולי, לא יהיו לכם יותר בעיות חניה. לא רק שיש בידכם עכשיו כלי רכב הרבה יותר קטן למציאת מקום חניה, אלא שעכשיו גם המדרכה עומדת לרשותכם בכל זמן שתצטרכו.
אז, לא מדויק.
רוכבי הקטנועים והאופנועים חשופים לעתים לרצונותיהן של הרשויות השונות כי אין קריטריונים אחידים וברורים בנושא החניה על המדרכה.
דוגמות מספר לחוסר הוודאות
אם נסעתי כמה מטרים כדי שאוכל לחנות על המדרכה במקום מוסדר - האם אקבל דו"ח משטרה?
חניתי על מדרכה במקום לא מוסדר – מה תעשה לי עיריית ת"א? וירושלים? מה יגידו בבאר שבע? האם אקבל דו"ח חניה? של 250 ש"ח או אולי 500 ₪?
החוק לא תמיד בהיר וגם כשהוא לכאורה ברור, הוא לא נעשה בצורה דומה בכל מקום. התוצאה - רוכבי אופנועים מבולבלים.
בתל אביב למשל לאופנועים וקטנועים מותר לחנות על המדרכה כל עוד הם אינם חוסמים גישה בצורה ישירה לכניסה לבניין או בית עסק ומותר להם גם לנסוע על המדרכה כעשרים מטרים לצורך הגעה לחנייה.
אבל מה אם שוטר קבע שנסעתם דווקא עשרים ושלושה מטרים עד שהגעתם לחנייה המותרת על המדרכה ולא רק עשרים?
החוק ושיקול הדעת לא תמיד עובדים יחד ועל כן אין סוף לפרשנויות ועקב כך אגב, גם למשפטים שנערכים סביב הנושא הזה בבתי משפט לתעבורה.
אז מה אפשר לעשות?
תמיד רצוי לחנות במקומות מוסדרים. בתל אביב לדוגמא, יש כיום מעל ל- 1,500 מקומות מוסדרים לחניית רכבים דו גלגליים. לא הרבה יחסית לגידול המהיר של רוכבי הדו גלגליים בעיר הגדולה – אבל זה הקיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה