יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

מתחם גבעון d חניון בן 1,000 חניות וכיכר עירונית בלב תל אביב עלות הקמה: 144 מיליון שקל - גלובס

מתחם גבעון d חניון בן 1,000 חניות וכיכר עירונית בלב תל אביב עלות הקמה: 144 מיליון שקל - גלובס

למה כן

1. הפרויקט, שיתבצע בשיטת ה-BOT, יספק את המצרך הכי נדרש היום ובשנים הקרובות בלב העיר תל אביב - מקומות חניה.

2. הכיכר העירונית הפנימית, שתפותח תוך הקמת פיאצה והיפוך של המסחר אל פנים הכיכר, תחליף את המטרדים הקיימים בדמות מזגנים תעשייתיים, ריחות לא נעימים וזבל שנובעים מצדן האחורי של המסעדות ותשדרג עוד יותר את כל האזור.

3. קרבתו של מתחם גבעון למתחם השוק הסיטונאי, בו זכו אותן חברות במכרז באפריל, תאפשר רצף אורבאני הגיוני שייוולד מתכנון וביצוע של גוף יזמי אחיד שיפעל וימקסם את התועלת משני המתחמים.

למה לא

1. בשלבי המכרז הסופיים, שהקריטריונים בו היו משך תקופת הקמת החניון ותפעולו ולא סכום ההשקעה, נשרו רבים מהמתמודדים בטענה שהפרויקט יקר וסבוך. מורכבות הפרויקט עלולה להשפיע על יישומו.

2. בעתיד יפורסם מכרז לשיפוץ הבניינים הקיימים ולתוספות בנייה עד שבע קומות בהתייחס לשבעת המבנים המקיפים את חניון "הארבעה". אם חלק מהחוכרים הקיימים לא יתנו הסכמתם עלולות לצוץ בעיות.

3. 1,000 חניות הן מעט מדי ומאוחר מדי. חשוב לזכור שעד להשלמת המתחם השוק הסיטונאי כבר יהיה מפותח וימשוך גם אליו לא מעט רכבים .

יום רביעי, 22 בספטמבר 2010

תרומה לאלו"ט




אלו"ט היא עמותת הורים מרכזית,ארצית, מובילה בטיפול באדם עם אוטיזם לאורך מעגל חייו על כל צרכיו וצורכי משפחתו.

העמותה עורכת בימים אלה מסע התרמה לגיוס כספים למימון פעילותה בין השאר לטיפול במשפחה ששלושה מילדיה הקטנים אובחנו לאחרונה כאוטיסטים 

רוצים לתרום התקשרו ל - 1-800-85-55 !!

ואיך זה מתקשר לחניה ? - זה לא , אבל יש דברים יותר חשובים בחיים .....

יום שלישי, 21 בספטמבר 2010

אי אפשר לברוח מדוחות חניה - בינתיים רק בניו יורק

אדם נמצא מוטל מת ליד ההגה של מכוניתו  בקווינס,ניו יורק,כשעל מכוניתו דו"ח חניה שניתן לו ע"י פקח חניה שעבר במקום 

החוקרים אמרו ,
כפי שמדווח העיתון "נ יו יורק דיילי ניוז".כי ניקולס רפולד בן ה- 21 מת ממנת יתר של סמים אחרי שעזב את ביתו 

המשטרה חקרה את פקח התנועה האחראי אך לא נמצאו ראיות לעבירה

שמשות הרכב היו כהות מידי אמר המקור  לכתב  ה 'ניו יורק דיילי ניוז ". " היה קשה לראות מה קורה בתוך המכונית"......

חניה סלולרית- האם כדאית לנהג

החניה הסלולרית (באמצעות הטלפון הנייד ) הופכת נפוצה יותר ויותר לשאלות הקוראים פירוט החסרונות והיתרונות של השימוש במערכת  : 

יתרונות : 
  1. נוחות - אין צורך בהתארגנות מיוחדת למעט הרשמה , אין צורך במזומן , אין צורך לדעת את כללי החניה והתעריפים המערכת תגבה את הסכום המדויק בשעות הנדרשות 
  2. ניתן להשתמש במערכת בכל ערי הארץ 
חסרונות : 
  1. עלות תקשורת - השימוש במערכת כרוך בזמן אויר (מעבר לתשלום עבור חניה ) בחניות קצרות התשלום לזמן האויר עלול להיות גבוה יותר מתשלום דמי החניה 
  2. קיים החשש שנהג ישכח להפסיק את השירות עם גמר החניה וישלם את מקסימום התשלום בדרך כלל שלוש שעות חניה גם אם חנה לתקןפה קצרה ביותר 
  3. פגיעה בפרטיות - מיקום החניה נרשם בזמן אמת במחשבי מערכת החניה על כל המשתמע מכך 
ולסיכום כל נהג צריך להסתכל על פרופיל השימוש שלו בחניה (היכן , כמה זמן וכו ) ובהתאם לכך לבחור את אמצעי התשלום המתאים לו 

 חניה נעימה (עד כמה שניתן ) ! 

יום שני, 20 בספטמבר 2010

תווי חניה בירושלים

תווי חנייה איזוריים
מדור פניות ציבור ושירות לאזרח מנפיק תווי חניה אזוריים ונותן מענה בנושא.
תו חניה אזורי מזכה את התושב המקבל אותו להחנות את רכבו בכל שעות היום והלילה, ללא הגבלה, באזור החנייה שמצוין על גבי התו, במקומות החנייה המוסדרים המותרים לחנייה באותו אזור.

02-6297889 , מדור קבלת קהל
כיכר ספרא, בניין 13
ימים א'-ה' בין השעות: 08:00-13:00 , ימי ג' אחה''צ:
בין השעות 16:00-18:00.



מי זכאי לתו חניה חופשית ?
תושב בעל רכב, או תושב המחזיק ברכב צמוד, ואין לו מקום חנייה פרטי בחצר ביתו, או ליד ביתו, רשאי להגיש בקשה לתו חניה, בין אם הוא בעל הדירה בה הוא גר ובין אם הוא גר בשכירות, בתנאי שתקופת השכירות לא תפחת מ- 30 יום.
תו החניה יינתן לתקופה שלא תעלה על תקופת השכירות.
במידה ונדחתה בקשת תושב לקבלת תו חניה, תודיע לו רשות החניה על כך בכתב תוך פירוט הנימוקים לדחיית הבקשה.

בעת חידוש התו חלה חובה להחזיר את התו הקודם גם אם פג תוקפו !!!
מסמכים להנפקת תו לשוכרי דירות
מסמכים להנפקת תו לבעלי דירות
קבלת התו
תו זמני
תו שנגנב או הושחת
ביטול התו
החזרת התו
תו לסטודנט
טיפול בהורה סיעודי
תווי חניה לתושבי אגן העיר העתיקה
חזור
חי

יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

ynet ליום אחד - מקומות החניה הפכו לפארקים - ירוק

ynet ליום אחד - מקומות החניה הפכו לפארקים - ירוק

ליום אחד - מקומות החניה הפכו לפארקים

המכוניות משתלטות על הערים: במקום פארק ציבורי מקימים חניון, ובמקום חנויות קטנות - כביש מהיר לקניון. אבל למשך יום אחד לקחו תושבי ערים מסביב לעולם בחזרה את מה ששלהם, כבשו מחדש את מקומות החניה ומצאו עבורם שימוש אחר

ynet

פורסם: 19.09.10, 15:41

ביום שישי, כשבישראל התכוננו להחנות את המכוניות לקראת יום הכיפורים, בארצות הברית ועוד כמה מדינות בעולם, נאלצו כמה נהגים לחפש חנייה חלופית, כי מקומות החניה הרגילים שלהם הופקעו לטובת הציבור.

במסגרת אירועי פארקינג דיי "park(ing) day" הפכו פעילי סביבה ואמנים כמה מאות מקומות חניה לפארקים ציבוריים. הם פרשו על האספלט מחצלות או דשא מלאכותי, הציבו כיסאות ים, ספסלים או נדנדות, עציצים או פסלים, וקראו לציבור העוברים ושבים לבוא וליהנות מהשטח הציבורי שנתפס בדרך כלל על ידי המכוניות.

PARK(ing) Day: User-Generated Urbanism from Brandon Bloch onVimeo.

היוזמה החלה בסן פרנסיסקו בשנת 2005 על ידי קבוצת אמנים מסטודיו העיצוב REBAR - שניסתה לגרום לאנשים לחשוב מחדש על המרחב העירוני שסובב אותם, ועל העובדה שהמכוניות גוזלות מהם יותר ויותר שטח מחייה.

"במרכזי הערים, מקומות חניה לצד המדרכות מעודדים שימוש ברכב ויוצרים עומסי תנועה שמבזבזים דלק ומזהמים את האוויר. הם גם לא תורמים ליצירת

סביבת חיים בריאה ותוססת. הרעיון שמאחורי 'פארקינג דיי' הוא לנסות ולדמיין מחדש את הנוף העירוני והאפשרויות הגלומות בו", מסבירים אנשי הסטודיו.

מאז שהחלה היוזמה, היא תפסה תאוצה בזכות התגייסות של קבוצות פעילים מרחבי העולם. ב-2009 "הופקעו" ליום אחד יותר מ-700 מקומות חניה ב-14 ערים ב-21 מדינות בעולם.השנה הפרויקט התרחב אף יותר, וכלל לראשונה גם השתלטות על מקום חניה בטהרן.

את שטחי העיר שהופקעו מכלי הרכב, הפכו הפעילים לשטחים לטובת הציבור - פארקים כאמור, אבל גם מרפאות ציבוריות, חדרי כושר, חופי ים מאולתרים, גלריות לאמנות, פינות משחק לילדים, בתי קפה ואפילו פינות קריאה עם כורסאות ומנורות.

כך נראה "פארקינג דיי" 2010 בניו יורק:

תגיות: איכות סביבה | שטחים פתוחים

יום חמישי, 16 בספטמבר 2010

ynet ביהמ"ש: עיריית ר"ג גבתה אגרת חניה שלא כחוק - כלכלה

ynet ביהמ"ש: עיריית ר"ג גבתה אגרת חניה שלא כחוק - כלכלה

ביהמ"ש: עיריית ר"ג גבתה אגרת חניה שלא כחוק

בעקבות תביעה, הוסרו המדחנים והשלטים המורים על תשלום אגרת חניה ברח' ביאליק, אחרי שניצבו שם במשך שנים. אולם למעט התובע, שתוגמל ב-20 אלף ש', ובאי כוחו שקיבלו 50 אלף ש', כל מי שחנה באזור ושילם - לא יקבל את כספו בחזרה, משום שרשות ציבורית אינה מחויבת להשיב כספים רטרואקטיבית

מירב קריסטל

פורסם: 15.09.10, 10:32

במשך שנים גבתה עיריית רמת גן אגרת חניה ברחוב ביאליק, הרחוב הראשי בעיר - על אף שאין צורך לשלם ברחוב זה אגרת חניה. תביעה מנהלית ייצוגית, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, הביאה לכך שהוסרו המדחנים מהרחוב, וכך גם השלטים הקובעים שצריך לשלם אגרת חניה ברחוב.

השופטת מרים סוקולוב פסקה לתובע, ששילם במועדים שונים את אגרת הסדר החניה ברחוב, ונזקו האישי מסתכם ב-22 שקל לכל הפחות, גמול של 20 אלף שקל בתוספת מע"מ, ולעורכי דינו פסקה 50 אלף שקל בתוספת מע"מ.

השופטת קבעה כי העירייה גבתה שלא כדין במשך כ-6 שנים, מאות אלפי שקלים. ואף על פי כן, התועלת לקבוצה שיוצגה בתביעה הייצוגית, הינה עתידית בלבד והחונים ברחוב לא יראו שקל. אמנם כל מי שחנה ברחוב החל מ-2010, אינו נדרש עוד לשלם אגרת חניה ברחוב מרכזי זה, בין בתו חניה, ובין באיזיפארק, סלופארק; אולם מי שנגבו ממנו אגרות חניה במהלך אותן שנים, לא יקבל את כספו בחזרה. הסיבה: רשויות ציבוריות, בניגוד לחברות פרטיות, אינן מחויבות להשיב כספים שנגבו על-ידן שלא כדין.

"העיריות יודעות שהכסף יישארו בקופתן"

עו"ד מירה רשף, שייצגה את התובע בתביעה, מסבירה: "ברגע שרשות מקומית מודיעה על חדילה מגבייה, היא אינה מחוייבת להשבה. זה משהו שהמחוקק איפשר רק לרשות ציבורית. חברה פרטית תהיה מחויבת להשיב הכספים ולפצות עבור הנזק שגרמה, אך כשמדובר ברשויות מקומיות הן אינן מחויבות לכך. עבור העיריות זו הזדמנות לשיטת מצליח. הדבר יוצר תמריץ לפעול בצורה לא חוקית, כי העיריות יודעות שהכסף יישאר בקופתן, והן יוכלו להשתמש בו לצרכים אחרים. נכון שהכסף זורם לקופה ציבורית, ומשמש לצרכי ציבור, אבל לשם כך האזרחים משלמים מסים.

"עיריית ר"ג הרוויחה כסף על חשבון האזרחים, פעלה כלא כדין, ושלשלה לקופתה סכומים של מאות אלפי שקלים בשנה. הסכום הזה נשאר אצלם. אי חובת ההשבה נכונה לגבי רוב התביעות הייצוגיות שמוגשות נגד עיריות, ולכן ביקשנו מבית המשפט גמול גבוה לתובע - כדי שהעיריות תיזהרנה".

ואכן בפסק הדין קבעה השופטת כי "גם אחרי שהוגשה התובענה הייצוגית והפסיקה הגבייה, נשארו בידי עיריית ר"ג כספים רבים שלא כדין ואשר לא מוטלת עליה חובה להשיבם. כך שאם יקבע גמול שכר טרחת עו"ד בשיעורים נמוכים או סמליים, תצא הרשות נשכרת ואף תיפגע מטרת ההרתעה".

תגיות: אגרה | רמת גן | חניה | תביעה ייצוגית

חניה סלולרית פנגו : תשלום חניה מהטלפון הנייד

חניה סלולרית פנגו : תשלום חניה מהטלפון הנייד


מערכת פנגו ( Park & Go ) הינה מערכת המתקדמת ביותר בעולם, המאפשרת לכם לשלם עבור זמן החניה שלכם בכחול לבן דרך הטלפון הנייד ללא צורך בכרטיסי חניה או מדחנים. זהו שירות פשוט, חסכוני וידידותי למשתמש,

השירות ניתן ללא דמי מנוי וללא התחייבות. העלות לשירות פנגו הוא בגין זמן החניה בפועל, מה שהופך את השימוש בשירות ליעיל והחסכוני ביותר מכל אמצעי התשלום האחרים העומדים היום לרשות צרכן החניה.

שירות פנגו, הוא שירות כלל ארצי המאפשר לכם לחנות את הרכב בכחול לבן

בכל ערי ישראל בהן קיימת חניה מוסדרת בתשלום ע"פ תעריפים והשעות הרלוונטיות לאותה רשות.

בואו הצטרפו למאות אלפי נהגים בארץ ותתחילו לחנות פנגו.

יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

מקומון,חדשות : הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון

מקומון,חדשות : הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון


נושאים פעילים הצגת רשימה של חברי הפורום חיפוש בפורום עזרה
הרשמה התחברות
פורום רחובות
מקומון,חדשות : פורום רחובות
נושא

נושא: הסדרי החנייה בפרויקט אייזנברג גורדון

שליחת תגובהשליחת נושא חדש
כותב
הודעה<< נושא קודם | נושא הבא >>
מיכאל פרי
מנהלים כללים
מנהלים כללים
סמל אישי

הצטרף / הצטרפה: 25 ינואר 03
הודעות: 5879
נשלח בתאריך: 25 יוני 10 בשעה 15:17| IP רשוּם
ציטוט מיכאל פרי

זמן רחובות כתבתו של רונן דמארי. לאן נעלמו מיליון וחצי שקלים? בעיריית רחובות מודים לראשונה, כי ‏לא נפתחה קרן חנייה לטובת הקמת חניון לתושבי הרחובות אייזנברג וגורדון. זאת, למרות שהקבלן הבונה בשכונה מגדלי דירות העביר בזמנו את הסכום לעירייה במסגרת היטלי הפיתוח‏. לעומת זאת, העירייה עמדה בהתחייבויותיה מול הקבלן בכל הקשור לאחוזי בנייה נוספים.
ראש העירייה, רחמים מלול ,מציין במסמך רשמי: "עיריית רחובות לא פתחה חשבון בנק ייעודי נפרד לטובת קרן חניות. הכספים מופקדים ככל יתר כספי קרנות הפיתוח ‏בחשבונות העירייה, וההפרדה בקרנות ‏הינה רישמית בלבד".
מלול מציין מספר חניונים אותם הכשירה העירייה בשנים האחרונות, אולם מדובר בחניונים רגילים ברובם, בעוד שבפרוייקט אמור היה להיבנות חניון תת קרקעי שעלותו גבוהה הרבה יות‏ר. גורם בכיר בעירייה אמר השבוע: "אין לנו מושג מה נעשה עם הכסף הזה. יכול להיות שהוא שימש לתשלום משכורות לעובדים, יכול להיות שכיסו איתו גירעון. אנחנו לא יודעים על קרן שבתוכה נשמר הכסף".
‏אחד השכנים ברחוב אמר השבוע נוכח הדברים: "זו שערורייה שאין כדוגמתה. העניין הזה מריח לא טוב, ובכל שבוע אנחנו שומעים על משהו חדש. מישהו צריך לתת כאן את הדין על כספי ציבור שפשוט נעלמו. לא יכול להיות ‏דבר כזה שלא מוצאים. כשאני צריך לשלם דו"ח חנייה הופכים את העולם כדי למצוא אותי, וכאן לא יכולים לגלות מה עלה בגורלם של מיליון וח‏צי שקלים?".
‏יו"ר ועד השכונות, עמוס חלפון, המוביל את המאבק נגד הפרויקט, התייחס לנושא: "עירייה הדוגלת בשקיפות הייתה אמורה למסור לתושבים את מלוא האינפורמציה והנתונים שהם ביקשו לקבל לגבי הבינוי במגדלי אייזנברג-גורדון. לצערנו, חרף פניות חוזרות ונשנות בכתב לראש העירייה, לא קיבלו התושבים כל תשובה, ואיש לא השיב על אף אחד מהמכתבים. תחושת הדיירים היא שהעירייה מנסה לטשטש את העובדות והנתונים הנוגעים להערכת השמאי ולמיליונים שהקבלן היה אמור לשלם ככופר חנייה בגין ביטול החניון הציבורי, ואשר עבורו הוא זכה בזכויות עודפות נוספות של 5,000 ‏מ"ר אשר נשארו על כנן חרף ביטול החניון הציבורי. מסתבר, שהחלטות ועדת הערר אשר שירתו את האינטרסים של הקבלן, מולאו במלואם ע"י העירייה, ואילו ההתחייבויות ש‏ל הקבלן ושל העירייה הנוגעים לאינטרסים של הציבור לא מולאו. כבר היום קיימת מצוקת חנייה בלתי אנושית ברחובות אייזנברג-גורדון וכל הסביבה, ועם השלמת המגדלים חיי התושבים יהיו בלתי אפשריים".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "הסדרי החנייה הנבנים כיום במסגרת הפרויקט מספקים את תקני החנייה הנדרשים ואף מעבר לכך - בהיתר הבנייה נדרשה חנייה ציבורית, בנוסף לחנייה לדיירי הבניין, כאשר החנייה הציבורית שנדרשה הנה מעבר לקבוע בתוכנית, 36‏ מקומות במקום 30 ‏והיא תיפתח עם סיום הבנייה. גם החנייה לדיירי הבניין עומדת על תקן גבוהה מהרגיל, כלומר 1.7 ‏חניה ‏ליחידת דיור במקום 1.5 חניות ליחידת דיור כנהוג. בגן המייסדים (מגרש מכבי) נבנה חניון ציבורי עם למעלה מ- 70 ‏מקומות חנייה. מעבר לכך, במסגרת בירור שנערך לגבי שנים עברו, עולה כי כל האגרות והיטלי הפיתוח שולמו".

__________________
מיכאל פרי
מנהל האתר
מקומון ,חדשות ,מקומיני ,

יום שני, 6 בספטמבר 2010

הדפס כתבה האם 1,000 חניות בכיכר רבין מצדיקות השבתה ממושכת?

הדפס כתבה האם 1,000 חניות בכיכר רבין מצדיקות השבתה ממושכת?



ם 1,000 חניות בכיכר רבין מצדיקות השבתה ממושכת?

המתנגדים טוענים שעבודות החפירה ישביתו לשנים את הבמה הדמוקרטית העיקרית של ישראל, ושהחניות כלל לא נחוצות

מיכל מרגלית
6/9/10

פתרון אפשרי לרונדלים האינסופיים שמלווים את הניסיונות למצוא חניה בתל אביב אל מול השמירה על הסמל הלאומי, לעתים אמוציונאלי, שמייצגת כיכר רבין. זוהי הדילמה איתה תתמודד ועדת הערר של המועצה הארצית בעוד כשבועיים, כשתדון בערר שהגישו חברות פרויקט גן העיר וניהול גן העיר נגד התוכנית להקמת חניון תת-קרקעי בן 1,000 חניות מתחת לכיכר רבין.

התוכנית שיזמה עיריית תל אביב להקמת החניון התת-קרקעי הופקדה בספטמבר 2002 והתייחסה באותו השלב להקמת 2,000 חניות בחמש קומות, מתחת לכיכר. אולם, כעבור ארבע שנים החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב לצמצם את שטחי החניון בכמחצית, כך שיכלול 60 אלף מ"ר במקום 110 אלף מ"ר, ומספר החניות בו יקטן ל-1,000.

מהפך משפטי התחולל בנוגע לתוכנית לפני כשנה, אז החליט בית המשפט המחוזי לאפשר לחברות פרויקט גן העיר וניהול גן העיר להגיש למועצה הארצית ערר על התוכנית, בניגוד להחלטתה של יו"ר הוועדה המחוזית, גילה אורון, שדחתה את בקשתן למתן רשות ערר.

"ההיסטוריה נוצרת"

חברת פרויקט גן העיר היא הבעלים של קניון גן העיר וחניון גן העיר, המכיל 1,003 מקומות חניה (כולל 133 חניות לדיירי פרויקט המגורים גן העיר). חברת ניהול גן העיר היא חברה לניהול המרכז המסחרי במתחם גן העיר. בערר שהן הגישו, באמצעות עו"ד יובל גלאון ממשרד שביט בר-און גלאון צין יגור, הן טוענות כי בידן עצומה של כ-15 אלף איש המתנגדים לתוכנית.

המערערות יבקשו בדיון הקרוב שהמועצה הארצית "תטה אוזנה לצורכי החיים של המדינה בכללותה, על מנת להיטיב ולהכריע את עתידו של החלל הציבורי החשוב ביותר במדינת ישראל. הכיכר היא המקום בו ההיסטוריה הישראלית נוצרת, והיא המקום היחידי במדינת ישראל בו העם זוכה להשמיע את דברו באורח מיידי וישיר. הכיכר היא המכשיר העיקרי באמצעותו ממומש חופש הביטוי, לא של יחיד, לא של קבוצה כזו או אחרת, אלא שם העם כולו. ביטול הכיכר כמוה כביטול הקלפי".

אחת ההשלכות שמטרידות את העוררות היא ש"מימושה של התוכנית יחייב חפירה שתשבית את הכיכר, הלכה למעשה, שנים ארוכות. גם לאחר מכן לא תשוב הכיכר לקדמותה, וישונה אופי הכיכר כמקום בו יכולים המוני בני אדם להצטופף ולהרים קול". לכן יבקשו העוררות מהמועצה הארצית "להכריע האם תוספת של 1,000 מקומות חניה למרכז תל אביב מצדיקה פגיעה חמורה זו בציבוריות הישראלית".

בערר שהגישו העוררות הן מנהלות רשימה של אירועים היסטוריים שהתקיימו בכיכר, החל מההפגנה ההמונית ב-1939 נגד גזירות הספר הלבן שהטיל השלטון הבריטי על היישוב היהודי, חגיגות זכייתה של מכבי ת"א בכדורסל ב-1977 בגביע אירופה, עצרת הבחירות של מפלגת המערך ב-1981 בה כינה דודו טופז המנוח את אנשי הימין "צ'חצ'חים", רצח ראש הממשלה יצחק רבין בנובמבר 1995, ההפגנות נגד ההתנתקות ב-2005, עצרת לשחרור השבויים ב-2006, הקריאה להתפטרות אהוד אולמרט בעקבות פרסום דו"ח הביניים של ועדת וינגורד, הפגנת ארגוני הנשים ב-2007 נגד עסקת הטיעון עם משה קצב ועד חגיגות המאה לתל אביב ב-2009.

לדברי גלאון, "האבסורד הוא, שלפי דו"ח שחיבר חוקר מטעם המועצה הארצית, כלל אין צורך בעוד חניון בתשלום בסביבה, ועולה החשש שהמניע האמיתי להקמת החניון הוא רצונה של עיריית ת"א להקים חניון עבור עובדיה". בערר הוא מוסיף שהחוקר קבע שהרדיוס הרלוונטי למגורים הוא של 200 מטר בלבד, ושברדיוס זה קיימות 862 יחידות דיור, שתקן החניה שלהן הוא 862 חניות בלבד, וכי חניון גן העיר הקיים נותן מענה מלא לצורכי החניה למגורים... אין חולק שחניון גן העיר על אלף החניות שבו, שמרביתן פנויות בשעות הערב והלילה, עונה על דרישת מקומות החניה למגורים, ומתברר שאין כל יסוד לטענת העירייה והוועדה המקומית בדבר מחסור במקומות חניה למגורים. החוקר המליץ לאשר את התוכנית כדי לספק מחסור במקומות חניה לעסקים דווקא".

העוררות גם מדגישות את האירוניה שבתוכנית: "היא עומדת ביחס הפוך למגמה התכנונית הארצית והעירונית של צמצום השימוש ברכב פרטי".

כיכר רבין ובניין העירייה

עתה נותר לגלות האם המועצה הארצית תזדהה עם מצוקת בעלי הרכבים בת"א או עם הפן הרגשי של הכיכר. עיריית ת"א מסרה כי "התוכנית המאושרת היא בסמכות הוועדה המחוזית, שלמרות ההתנגדויות החליטה על הקמת חניון ציבורי במקום. התוכנית כוללת ניצול מיטבי של המרחב התת-קרקעי ליצירת מצאי חניה, מיקלוט ציבורי ותשתיות. נדגיש כי החניון הציבורי יאפשר שיפור רווחת תושבי הסביבה על-ידי יצירת מצאי מקומות חניה, פינוי רכבים חונים ממדרכות לאורך רחובות וניתוב רכבים לחניון מרכזי כתחליף לחיפוש מקום חניה ברחובות הסמוכים. נציין כי המדיניות הארצית התומכת בצמצום השימוש ברכב פרטי מיושמת בעיקר באזורי תעסוקה".

יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

מהלומה לנפגעי דו"חות החניה: בג"ץ קבע כי לעיריות לא נדרש אישור מסירה בשליחת הודעת חוב בדואר רשום - גלובס

גלובס – עיתון העסקים של ישראל

מהלומה לנפגעי דו"חות החניה: בג"ץ קבע כי לעיריות לא נדרש אישור מסירה בשליחת הודעת חוב בדואר רשום - גלובס

דין וחשבון
מהלומה לנפגעי דו"חות החניה: בג"ץ קבע כי לעיריות לא נדרש אישור מסירה בשליחת הודעת חוב בדואר רשום

מהלומה לנפגעי דו"חות החניה: בג"ץ קבע כי לעיריות לא נדרש אישור מסירה בשליחת הודעת חוב בדואר רשום

בג"ץ גם דחה על הסף עתירות בהן התבקש לקבוע כי משלוח הודעה בדבר קיום חוב בגין דו"ח חניה אינו עוצר את מירוץ ההתיישנות של הדו"ח ■ השופט אליקים רובינשטיין בקביעה מעוררת תהיות: "ההסתפקות באישור על משלוח הודעה בדואר רשום אינה מהווה על פניה נוהג פסול"

נושאים: אליקים רובינשטיין, דו"חות חניה, התיישנות, חניה, בג"ץ




דו"חות חניה והתנהלות הרשויות המקומיות בנוגע אליהם הם נושאים כאובים עד מאוד. אזרחים רבים רוגזים על אופן התנהלותן של רשויות מקומיות לאחר הנחתו על שמשת המכונית של דו"ח כזה.

במקרים רבים, מה שמתרחש מאותו הרגע ואילך משול למשחק של "חתול ועכבר" בין הרשות לבין האזרח. האזרח עושה כמיטב יכולתו על מנת להתחמק מתשלום הדו"ח. הרשות המקומית, מצידה, מבקשת לגבות את החוב בגין אותו הדו"ח, אך לחסוך מעצמה מאמצים מיותרים לשם כך.

על-פי הדין, אין לפעול לגבייתו של קנס בגין חניה בלתי חוקית, אם מיום שבו קיבל עבריין החניה הודעה על תשלום כפל קנס חלפו 3 שנים, וזאת בשל התיישנות.

ועוד: ככל שמדי פרקי זמן קצרים מ-3 שנים נשלחות לחייב הודעות בדבר חובו ודרישות לתשלומו, אין העונש (הקנס) מתיישן. נקבע כי כל הודעה כזו שנשלחת על-ידי הרשות המקומית מהווה פעולה של תחילת ביצוע עונש, המתחילה מחדש את מירוץ ההתיישנות.

זלזול בחוק

נראה ברור. ובכל זאת, לא כל-כך. בכל זאת מוגשות לבתי המשפט תביעות, בהן הוא מתבקש להצהיר כי קנס כזה או אחר התיישן, או כי הרשות המקומית נהגה שלא כדין בקשר לחוב בגין דו"ח חניה.

טענה נפוצה היא זו, שלפיה על מנת לעצור את מירוץ ההתיישנות, על הרשות המקומית מוטל הנטל להוכיח כי החייב אכן קיבל את ההודעה ששוגרה אליו ממנה. את זאת ניתן להוכיח, כך הטענה הנפוצה, רק באמצעות אישור מסירה שנחתם בידי החייב, ולא אחרת.

במהלך השנים הוכרעה טענה זו על-ידי שופטים שונים, לכאן ולכאן. יש שהקלו עם הרשות המקומית ומנעו ממנה את הטרחה הרבה הכרוכה בהצגת אישור מסירה בגין כל הודעה והודעה. אחרים החמירו עמה, כמי שהכוח בידיה ושמבקשת לגבות חוב מן האזרח הקטן.

בשבוע שעבר דחה בג"ץ על הסף עתירה שעסקה בדיוק בכך. העתירה הופנתה כלפי עיריות הרצליה, תל-אביב, ירושלים, פתח-תקווה, באר-שבע ונתניה, והוגשה על-ידי 8 עותרים (שיוצגו בידי עו"ד מרדכי וייס) שבמועדים שונים קיבלו מהן דו"חות חניה.

העתירה התמקדה בשתי שאלות משפטיות: האחת - האם משלוח הודעה בדבר קיומו של חוב עוצר את תקופת ההתיישנות, אודותיה הסברנו למעלה מכאן? השנייה - האם די לה לרשות המקומית במשלוח הודעה כזו באמצעות דואר רשום, ללא אישור מסירה? והרי תשובה שלילית לאיזו משאלות אלה תוביל לביטולם של חובות רבים שמקורם בקנסות חניה.

בדחותו את העתירה על הסף, היה השופט אליקים רובינשטיין נחרץ וחד-משמעי. למעשה, הוא קיבל את כל טענות הסף של העיריות-המשיבות (שיוצגו בידי עו"ד יצחק וייסמן, רחל אביד, תמר בוקר, מוריה גילה, קרן אבוהרון ומיכל מלמד): היעדר ניקיון כפיים של העותרים; אי-מיצוי הליכים בפני בתי המשפט ה"רגילים"; וקיומן של הלכות מחייבות בשאלות האמורות.

תחילה קבע רובינשטיין כי מאחר שהעותרים נמנעו, במכוון ותוך הפגנה בוטה של זלזול בחוק ובחובת הציות לו, מלשלם את הקנסות שהוטלו עליהם, הם באו לבית המשפט בידיים בלתי נקיות. הוא איזכר הלכה שלפיה בטעם זה, כשהוא לבדו, די כדי לסגור בפני עותר את דלתות בג"ץ.

אף שיכול ודי היה בכך לסגירת הדלתות, לא הסתפק רובינשטיין בכך. הוא הוסיף וקבע כי אף במישור המשפטי, על המשיגים על חיובם בתשלום קנסות לנקוט בדרך המשפטית הקבועה בדין. אף שלדידו לבג"ץ נתונה הסמכות לדון בעתירה, הרי הנסיבות לא הצדיקו את התערבותו. הוא שלח את העותרים לחפש את ישועתם "בדרך החלופית הנתונה להם", היינו, "לנקוט הליך בבית המשפט האזרחי על מנת שייתן סעד הצהרתי מתאים".

רובינשטיין לא נמנע מלהתייחס גם אל השאלות המהותיות שהובאו בפניו. הוא קבע בתכלית הקיצור, כי אף שסוגיית איפוסה של תקופת ההתיישנות לא עמדה במוקד הדיון בפסק הדין, שמקובל לראותו כזה המוביל בסוגיית ההתיישנות של קנסות חניה, הרי נקודת המוצא בו היתה כי "הצגת דרישה חוזרת לתשלום קנס שהוטל בדו"ח חניה מהווה המשך ביצוע העונש... נקיטת מהלך כזה, לפני חלוף תקופת ההתיישנות, מחזירה את מירוץ ההתיישנות לנקודת ההתחלה ומניין התקופה מתחיל מראשיתו". בשורה רעה לעברייני החניה.

חזקת מסירה

ומה בנוגע למשלוחן, בדואר רשום ללא אישור מסירה, של ההודעות בדבר קיומו של חוב בגין דו"חות חניה? גם בכך לא מצא רובינשטיין פסול. עוד בשורה רעה לעברייני החניה. הוא איזכר את הוראת החוק המקימה "חזקת מסירה" והקובעת כי בעבירות קנס יראו את ההודעה לתשלום הקנס,כאילו הומצאה כדין, גם בלא חתימה על אישור מסירה, אם חלפו 15 ימים ממועד משלוחה בדואר רשום. חריג לכך יחול כאשר הנמען יוכיח כי מסיבות שאינן תלויות בו - ולא עקב הימנעותו מלקבלה - הוא לא קיבל את ההודעה.

הוראת חוק זו לא נעלמה מעיני העותרים. טענתם המדויקת היתה זו שלפיה אף שזה הדין, עדיין אין הרשות המקומית פטורה ממשלוח ההודעה, מלכתחילה, בדואר רשום עם אישור מסירה. מילים אחרות: רק אם הרשות המקומית שלחה את ההודעה בדואר רשום עם אישור מסירה, רק אז תקום החזקה האמורה - גם אם בסופו של דבר הנמען לא חתם על אותו אישור מסירה.

הסתמכות קלושה

רובינשטיין דחה טענה יצירתית זו. לשם כך הוא נסמך על פסיקה קודמת, שפיה "ההסתפקות באישור על משלוח הודעה בדואר רשום אינה מהווה על פניה נוהג פסול המחייב התערבות של בית משפט זה".

ייאמר מיד: הסתמכות זו קלושה-משהו, בכל הכבוד. קביעה זו באה בגדר החלטה בה נדחתה בקשת רשות לערער, הליך שהשיקולים שעל בית המשפט לשקול במסגרתו שונים מאלה שעל בג"ץ לשקול בבואו לבחון את התנהלותה של הרשות. כמו כן, הקביעה האמורה לא יצרה הלכה, היא נכתבה שלא לאחר ניתוח מעמיק של הסוגיה, ונראה כי היא הובאה למעלה מן הצורך.

"נוכח עילות הסף המתקיימות בעניינם של העותרים, יפים דברים אלה בקל וחומר לענייננו", סיכם רובינשטיין, "ובכל מקרה, התנהלות המשיבות עולה בקנה אחד עם פסיקת הערכאות הדיוניות המובאת בתגובתן, וככל שמבקשים העותרים להשיג עליה - היה עליהם להיכבד ולנהל הליך משפטי מתאים". (בג"ץ 7281/09).

יום רביעי, 1 בספטמבר 2010

דיסקונט ללקוחותיו: קבלו חניה חינם בחניונים בת"א והרצליה - גלובס

גלובס – עיתון העסקים של ישראל

דיסקונט ללקוחותיו: קבלו חניה חינם בחניונים בת"א והרצליה - גלובס

שוק ההון
דיסקונט ללקוחותיו: קבלו חניה חינם בחניונים בת"א והרצליה / צלם: איל יצהר

דיסקונט ללקוחותיו: קבלו חניה חינם בחניונים בת"א והרצליה

מה לא עושים כדי למשוך לקוחות? החניונים - באיזור רוטשילד, במתחם הבורסה בר"ג, ברמת החי"ל וליד המסעדות בהרצליה פיתוח ■ מדובר בהטבה ללקוחות "מפתח דיסקונט" ■ הבנק: "בקרוב הטבות נוספות"

01/09/2010, 10:20 שלח תגובה במיילעדי בן ישראל 32
נושאים: בנק דיסקונט, חניה, חניון, תל אביב



מה לא עושים בשביל למשוך לקוחות? בנק דיסקונט נוגע באחת הנקודות הרגישות של תושבי המרכז והשרון - חניה, כחלק מהקרב הקמעונאי המתנהל בין הבנקים. הבנק הודיע היום (ד'), כי הוא מציע ללקוחותיו חניה חינם ב-15 חניוני "סנטרל פארק" בכל יום משעה 16:00 ועד 7:00 למחרת, וכן במהלך סוף שבוע כולו. כמו כן, הבנק מבטיח להרחיב את מעגל החניונים הכלולים בהטבה בתוך חודשים, ומאותת על "הטבות נוספות" שבדרך.

השירות ניתן למחזיקי "מפתח דיסקונט", כאשר כל שהלקוח מתבקש לעשות הוא להציג את "מפתח דיסקונט" בעמדת התשלום בחניון. בחניונים שאינם פעילים 24 שעות ביממה תהיה החניה עד שעת סגירת החניונים באותו יום.

"החניה חינם בת"א והסביבה באה לענות על צורך כואב ויקר", אומר רוני פלד, מנהל השיווק והפרסום בדיסקונט. "השירות החדש למחזיקי 'מפתח דיסקונט' מחזק את ההבטחה שלנו שכדאי להיות לקוח בדיסקונט. בקרוב נפתיע בשירותים והטבות נוספים שיהיו יוצאי דופן במערכת הבנקאית".

"מפתח דיסקונט" הוא למעשה כרטיס האשראי שאותו מחזיקים לקוחות דיסקונט ומאפשר להם אוטומטית הנחות והטבות בעשרות רשתות שיווק וכן אפשרות לחסוך כסף תוך כדי השימוש בכרטיס האשראי. בבנק מדברים על "הצלחה חסרת תקדים" מאז השקת השירות ולפי נתוני הבנק יותר מ-170 אלף תוכניות חיסכון "מפתח דיסקונט" נפתחו בחודשים האחרונים, עם צבירת כספים כוללת של מעל 25 מיליון שקל עד כה.

אילו חניונים נכללים בהטבה? ובכן, מבין החניונים ניתן למנות את לב תל אביב, מונטיפיורי, יבנה ונחמני, הנמצאים במרכז הפקוק של ת"א; חניון הברזל, הסמוך לבית החולים אסותא ומלון ליאונרדו ברמת החייל; חניון ליאונרדו סיטי טאור במתחם הבורסה ברמת גן; החניונים משכית ושנקר בהרצליה פיתוח, הסמוכים למתחמי המסעדות והבילויים, ועוד.

"בחודשים הקרובים יצטרפו חניונים נוספים בערים נוספות להסדר החניה חינם", מבטיחים בדיסקונט

בית המשפט פסל את מצלמות החניה

בית המשפט לעיניינים מקומיים פסל השבוע דוחות חניה שקיבל אזרח ממצלמות בגלל אי חוקיותן • דובר עיריית בני ברק: "יערערו בבימ"ש מחוז...